Koningslust 1 (zon) - RK SV FCV 1 (zon)

RK SV FCV 1 (zon)

Bram Rongen (schot)
Rik Wijnands (schot)
Tim Deinum (schot)
Paul Mestrum (schot)

Mannen Zondag standaard, 1, 5e klasse E

18 oktober 2009

Dhr Reijnders

FCV dankt Koningslust voor de drie punten!

Boyke Keulards, pupil van de week, hoopt dat GONA vanmiddag wint. Tot de 86e minuut is deze hoop nog waarheid en heeft GONA de drie punten en FCV “in de tes”.

In de 87e minuut “gunt” GONA FCV alvast één punt om vier minuten later het kado compleet te maken. De groen-witte gasten vertrekken, na het eindsignaal van scheidsrechter Reijnders uit Bergen, dankbaar met de drie punten in de tenuetas naar “ut Ven”. De smaken, bitter en zuur, blijven er voor GONA. In een wedstrijd, waarin vooral in de eerste helft het tempo het predikaat laag krijgt, maakt GONA het meeste aanspraak op de drie punten. In de laatste officiële speelminuten helpt GONA FCV in het zadel en blijft geelzwart met lege handen achter. GONA komt vroeg op voorsprong. Bram Rongen, attent, onderschept een slechte pass van FCV en geeft keeper Martin Ververgaert met de 1 – 0 het nakijken. Lang geniet geelzwart niet van de voorsprong. De hoog ingezette bal is niet aan doelman Dennis Janssen besteed en zodoende komt FCV, met de treffer van Tim Deinum, op gelijke hoogte. Gebroerderlijk laten Nick en Bram Rongen een dikke kans onbenut. Keeper Martin Ververgaert houdt het scorebord op 1 – 1. Dennis Janssen, met de vingertoppen, doet dat in de laatste minuut voor de thee, voor GONA. Met deze ruststand zal iedereen kunnen leven. Geen geweldig voetbal , ook geen spektakel.

De nasmaak van de thee is zoet als Jesper Janssen, na de zoveelste ingooi, de bal binnen de zestien brengt. Rik Wijnands laat het scorebord verspringen van 1 – 1 naar 2 - 1. GONA verzuimt tot twee maal toe afstand te nemen. Nick Rongen, na een prima voorzet van Rik Wijnands, vindt de keeper op zijn weg naar victorie. Chris Lemmen en Peter Janssen missen de scherpe voorzet van Jesper Jansen. GONA heeft het voetbal gevonden. Jules Berkers wisselt met Peter Janssen en Chris Lemmen schiet nog over voor hij gewisseld wordt met Rob Lemmen. Na wat druk van FCV neemt GONA het initiatief weer over. De hoop van Boyke Keulards vervaagt als doelman Dennis Janssen een ongevaarlijke hoge bal van FCV niet bereikt. Met de handen voor de ogen ziet Dennis, de ongelukkigste man vanmiddag, de 2 – 2 binnen rollen en is Paul Mestrum aan FCV-zijde de gevierde man. GONA krijgt “acht tellen” en FCV is in het voetbalzadel geholpen. GONA verliest het gevonden voetbal. In de laatste minuut zet FCV nog een keer aan. Paul Mestrum schiet wederom binnen en GONA gaat met “tien tellen” KO.

De zekere “drie GONA-punten” worden door geelzwart ingepakt voor de reis naar het Ven. “Ut Ven thuis, altijd lastig” is waarheid geworden.

Volgende week zondag, ’n dagje vrij voor de supporters, om daags na de vrijwilligersavond, op 1 november TimTim in te stellen op Lierop. Deze Brabanders zijn volgeslagen nieuw voor GONA. Laat ze daar dan alvast maar denken “Koningslust thuis: altijd lastig”. Tot ziens op 1 november aan de overzijde van de Zuid-Willemsvaart.