Koningslust 1 (zon) - Griendtsveen 1 (zon)

Griendtsveen 1 (zon)

Bram Rongen (schot)
Peter Janssen (vrije trap)
Tom Mennen
rob van Grunsven

Mannen Zondag standaard, 1, 5e klasse E

13 september 2009

Dhr. Vrencken

Verslag Koningslust-Griendtsveen

Toch nog één punt voor Koningslust.

Het treffen met 5e klasse debutant Griendtsveen lijkt één minuut na rust beslist. GONA heeft in de rust in de hoofden geen orde op zaken kunnen stellen en ziet Griendtsveen de 0 -1 ruststand verdubbelen. Wat lukt er en wat gaat er mis? Twee vragen met vele mogelijke antwoorden. Sjoerd Smets, pupil van de week, lukt het meteen om sluitpost Jos Fleurkens van Griendtsveen te laten vissen. Na het beginsignaal van scheidsrechter Vrencken uit Haelen, vooraf gegaan door de minuut stilte voor de onlangs overleden Ria van den Heuvel, poetsdame van Griendtsveen, zal GONA hier geen voorbeeld aan nemen.

Bram Rongen schiet de wedstrijdbal, geschonken door café de Poorter, na 3 spelers gesla-omd te hebben, langs. Daarna gunt Bram Rongen de bal aan Chris Lemmen die langs én over schiet. De wedstrijd is nog geen tien minuten aan de gang als Bram Rongen Tim Wijnands in stelling brengt. Keeper Fleurkens keert het schot. De wenkbrauwen worden gefronst als, op een kwartier, Dennis Janssen, ten koste van een corner moet redden. Voordat Griendtsveen weer gevaarlijk kan worden schiet Bram Rongen net over. Twee minuten daarna de eerste echte kans van Griendtsveen. Tom Mennen schiet, na de schuine voorzet, direct binnen.

Kansen GONA – Griendtsveen 4 – 1, treffers GONA – Griendtsveen 0 – 1.

En dat laatste telt. Als Bram Rongen en Chris Lemmen hun combinaties daarna niet doeltreffend kunnen afronden sluipt de “sluipmoordenaar” met de naam “irritatie en frustratie” in het spel van GONA. Schoten van Rik Wijnands missen de kracht en in deze voetbalvorm zal de thee, na het rustsignaal, minder zoet smaken. De nasmaak wordt nog wranger als Rob van Grunsven, de strak genomen, vrije schop achter Dennis Janssen legt. 0 tegen 2!! Gona verliest zich en is op zoek naar “de kluts”. De supporters krijgen het niet warm van het ontbrekende combinatie voetbal. Griendtsveen verdedigt sober en na zo’n sobere actie komt GONA, 2 maal geel voor een Griendtsveenverdediger, met elf tegen tien te staan. Alsof dat altijd een voordeel is, klinkt het langs de lijn. Roel Wijnands wisselt met Nick Rongen en even later trekt Jesper Janssen het trainingsvestje van Jules Berkers aan. Gevaarlijk is het nauwelijks. Koen Ottenheijm zoekt het huizenhoog en een combinatie met Rik Wijnands zit er net niet in. “Het hoofd is zoek” en wordt pas gevonden op een kwartier voor het einde. Na veel verdedigingswerk van de Griendtsveendefensie vindt de scherpe pass van Rik Wijnands de voet van Bram Rongen en de aansluitingstreffer kan door Jos Fleurkens geraapt worden. 2 – 1. GONA heeft het geloof in elk geval terug en vertaalt dit in inzet. Een gestuitte aanval zet Peter Janssen achter de bal voor de te nemen vrije schop. Laag en droog schiet Peter in en Jos Fleurkens en de zijnen zijn niet bedacht op het overstapje van Bram Rongen. Het is gelijk! GONA heeft het gevonden. De tijd reikt echer niet tot meer en zodoende zal, na het eindsignaal van scheidsrechter Vrencken, de wereld moeten leven met het gelijke spel. Griendtsveen zal dit punt, ter nagedachtenis , aan “hun” Ria opdragen.

De volgende week gaat GONA, via afslag 36 (en niet meer ei van Ommel) op bezoek bij SPV in Vlierden.

Een week de tijd om het gevonden hoofd vast te houden en niet meer te verliezen want SPV uit is altijd lastig. GONA, we zijn er dan weer bij!