Koningslust 1 (zon) - BEVO 1 (zon)

BEVO 1 (zon)

Chris Lemmen (schot)
Eric Minten (kopbal)
Eric Minten (schot)

Mannen Zondag standaard, 1, 5e klasse E

8 november 2009

Bevo neemt drie punten mee naar Beringe

De vele bezoekers die in Koningslust naast de lijn stonden hebben een spannende derby gezien. Het was een slordige wedstrijd waar gestreden werd om drie punten.

Gona begon beter aan de wedstrijd. Dit leverde voor de thuisploeg echter weinig kansen op. Bevo had moeite met de omstandigheden. Bevo speelde slordig en kon geen stempel op de wedstrijd drukken. Toch gaat Bevo na een kwartier tijd beter voetballen en er ontstaan kansen. Zo creëert Rob Minten, na een sterke actie, zichzelf een kans die hij helaas niet weet te verzilveren.

Voor het rustsignaal weet Bevo dan toch op voorsprong te komen. Uit een goede corner van Sjors van Horen weet Eric Minten de bal hard in het net te koppen. Deze lijn zet Bevo door in de resterende minuten van de eerste helft. En zo krijgt Sjors van Horen een grote kans, maar hij wordt in het strafschop gebied getackeld door een Gona speler. De scheidsrechter beoordeelt dit echter niet met de juiste straf en laat doorspelen, tot groot ongenoegen van Bevo.

In de 2e helft is het Gona dat op zoek gaat naar de gelijkmaker. Gona laat op dit moment ook het betere voetbal zien. Zo komen er kansen voor Koningslust op de gelijkmaker. De Bevo verdediging moet een aantal keren ( met gevaar voor een rode kaart ) hard ingrijpen om de gelijkmaker te voorkomen. Dit lukte Bevo tot de 87ste minuut. Gona weet in de slotminuten de bal vanuit een vrije trap binnen te koppen, 1- 1! Dit belooft een spannend einde!

En dat was het, Gona en Bevo gingen nog op zoek naar de winnende treffer. Deze viel in de laatste minuut in het voordeel van Bevo. Aanvoerder Peter Minten schiet in de laatste seconde van 25 meter afstand op doel. Deze bal kon door de Gona doelman niet gekeerd worden, 1-2.

Het was voor Bevo een zware wedstrijd met een goede afloop.

Echter zo gaat het in de sport, de ene keer verdien je meer en krijg je minder en de andere keer…….juist ja, andersom!