Koningslust 1 (zon) - Melderslo 1 (zon)

Melderslo 1 (zon)

Rik Wijnands (schot)
Chris Lemmen (schot)

Mannen Zondag standaard, 1, 5e klasse E

10 april 2011 14:30

Dwarswaard, J.W.

Wedstrijdverslag Koningslust- Melderslo 10 april 2011.

Koningslust voltooit een kwartet!

En dat is vier! GONA heeft vanmiddag het spel “vier op een rij” met succes af weten te sluiten. Titelkandidaat Melderslo, bij monde van oefenmeester Gé Ummenthun, moet en kan met GONA’s vierde overwinning op rij leven. Op de overwinning van GONA is nauwelijks iets af te dingen. Met name in de eerste helft ziet de neutrale niet wie er om kampioenschap dan wel om degradatie speelt. In de 5e klasse E kruipt het onder en boven in de ranglijst de laatste wedstrijddagen dicht bij elkaar. De winst op deze zonovergoten middag op de hoogpolige groene grasmat in Koningslust is voor GONA van enorm  belang voor het klassebehoud. Joris Moors, pupil van de week, wijst GONA de weg door  voor het aanvangsignaal van scheidsrechter Dwarsgaard uit Swalmen, keeper Ruud Hoeijmakers voor de eerste maal te verschalken. De eerste aanvallende balcontacten zijn voor Melderslo. Na een rommelige tien minuten pakt GONA de drang naar voren op. Bram Rongen, veel aan de bal om de aanval van GONA op te zetten, vindt geen afsluiting in de 11e minuut. Als Koen Ottenheijm de score wil openen denkt doelman Ruud Hoeijmakers daar anders over en keert ten koste van een corner. Rob Lemmen zet, vanuit de hoekpunt van het veld de bal in. In de “vijf” wordt de bal verdedigend verwerkt voor de voeten van Rik Wijnands. Zijn rijzend schot betekent, op een kwartier, de 1-0 voor geelzwart. Het antwoord van Melderslo bestaat uit een schot langs de verste paal. GONA blijft lonken naar de verdubbeling van de voorsprong. Bram Rongen “vuurt” in de handen van de doelman van de roodwitten. Er zijn exact 30 minuten gespeeld al Dennis Janssen zijn vingertoppen moet gebruiken op een venijnig schot van Melderslo dat even later de handen dicht knijpt als Rob Lemmen flathoog over schiet. Opvallend is dat Melderslo op dode momenten de bal makkelijk inlevert. Dat geeft de aanval van GONA mogelijkheden., Nick Rongen verzuimt zelf te schieten in plaats van het zoeken naar broer Bram. Melderslo test in 36e minuut de vaardigheden van Dennis Janssen. In de aanval daarna schiet Chris Lemmen recht in de handen van de sluitpost uit Horst aan de Maas. De laatste minuten voor de thee wankelt Melderslo. Rob Lemmen “vertreuzelt” een mogelijkheid voor een schot. Bram Rongen laat de eer aan Chris Lemmen die doelman Ruud Hoeijmakers aan het werk zet. Tellen later schiet Rob Lemmen woontorenhoog over op aangeven van Bram Rongen. Met de minimale achterstand komt Melderslo, na de thee, opgepept het veld weer op. In de 52 minuut een scherpe aanval van Melderslo. Anton Eggers komt GONA’s vrienden te hulp door de inzet voor de doelijn te keren. GONA is gewaarschuwd. Roeland van Oudenhoven wisselt Rob Lemmen voor Roel Wijnands. Melderslo lijkt de voetbaldraad gevonden te hebben en dringt GONA meer terug op de eigen helft. GONA heeft het verdedigend redelijk op orde. Bram Kessels, met Roel Verberk in zijn rug, heeft spreekwoordelijk de handen vol aan de aanvallende bedoeling van Melderslo. Bram Rongen laat de doelam van Melderslo nogmaals vangen. In de 75 e minuut een weergaloze uithaal van Peter Janssen. De bal komt via de borst van de keeper voor de voeten van Chris Lemmen. Hij poeiert over. En zo blijft het spannend. Het spel jojoot. Melderslo schiet en daarna kan Bram Rongen het verlaten Melderslodoel niet vinden. Mensen, dus ook voetballers uit zowel Horst aan de Maas als Peel en Maas, worden moe. De scherpte is uit de wedstrijd. Elftalleiders Ron Smets en René Wijnands hebben het wisselbord, Joel Daniels voor Chris Lemmen al in hun handen. Chris Lemmen schiet eerst nog wel de gekeerde bal, op een schot van Nick Rongen, binnen. Met de 2-0 neemt hij plaats op de bank van de dug-out. Wedstrijd gespeeld: over en sluiten. Scheidsrechter Dwarswaard kan terug kijken op een spannende pot voetbal. De 2-0 eindstand staat op zijn wedstrijdformulier. ’n Belangrijke en verdiende overwinning van een gezamenlijk geelzwart. De 17e gaan we “met zijn allen” naar Horst aan de Maas. Meterik ontvangt GONA. Geelzwart wil de stijgende lijn  verder laten stijgen. Met het oog van de timmerman zou GONA zich daar veilig kunnen spelen. Op 17 april 16.15 uur plaatselijke tijd weten we het.