Uit de beker

5916NN
VENLO
tel. 077-3511173

Vanavond mogen we het weer opnemen tegen FCV Venlo dit keer VR1 in plaats van VR2. Het begin van de wedstrijd begint Venlo sterk. Meteen in de eerste minuut ontstaat er een kans voor Venlo, maar door een goede redding van Brenda werd de bal uit de goal gehouden. Dit was voor ons het moment dat we ons sterker moesten maken.

Dit deden we dan ook, waardoor er al snel drie kansen ontstonden. Helaas werd dit steeds net door de stevige verdediging van Venlo tegengehouden. Ondanks dat we goed ons best doen, lukt het ons net niet en valt er in de 13e minuut de eerste goal voor Venlo. We staan met 1-0 achter tegen een heel andere, maar vooral fysiek sterkere ploeg.

Ondanks dat de tegenstander in bijna elk geval groter, sterker en feller is gaat het hierna goed tegen elkaar op en gebeuren er geen spannende dingen. Toch valt er in de 26e minuut een 2e tegengoal. We houden het hoofd hoog en spelen met volle vertrouwen door. Dit leidt tot een goede aanval van ons. Met onze debutant van MO-17, Faye, ontstaat er een goede kans voor ons. Sem kan met een goed schot op goal schieten, helaas valt deze net langs het doel. De laatste 20 minuten van de eerste helft hebben we hard gestreden, maar net in de laatste seconden valt de 3 -0.

Vol goede moed starten we de tweede helft. In de 51e minuut veroveren we de bal en verdienen we een ingooi, maar de scheids was hier niet mee eens. Oftewel de tegenstander mocht ingooien. Vervelend dat hier een tegengoal uitkomt, 4-0. Na lang strijden en een scheids die over het algemeen naarmate de wedstrijd vordert meer in het voordeel van Venlo fluit verliezen we deze wedstrijd helaas. Met wat extra blauwe plekken vertrekken we laat in de avond weer richting Koningslust. Helaas geen ronde verder in de beker. Vanaf nu is het volle focus op onze competitiewedstrijden, waar we met nog veel wedstrijden te spelen goed bovenaan staan.

We hebben hard gestreden deze avond, speciaal bedankje naar de meiden van MO17! Door vele afwezige/geblesseerde speelsters hebben we jullie hard nodig. Faye, Pleun en Floor, dankjewel voor jullie inzet!