TSC'04 1 (zon) - Koningslust 1 (zon)

TSC'04 1 (zon)

Nick Rongen (schot)
Nick Rongen (schot)
Chris Lemmen (schot)
Peter Janssen (penalty)

Mannen Zondag standaard, 1, 5e klasse E

27 maart 2011 14:30

Lucassen, P.J.

Verslag TSC – Koningslust, 27 maart 2011.

TSC – KONINGSLUST: NUL tegen VIJF!!!!!

Erelid Thei Verhaegh heeft vanmiddag in Tegelen, “TSC uit, altijd lastig”, dankbaar het 0 tegen 5 cadeau voor zijn 80e verjaardag in ontvangst mogen nemen. De zon van vanmiddag heeft voor een mooi verpakking van dit cadeau gezorgd. GONA heeft met de klinkende derde overwinning op rij gezorgd dat geelzwart weg kan kijken van de rode lantaarnplaats. De overwinning geeft enigszins een geflatteerd beeld van de wedstrijd in het Venlose kerkdorp. In 90 minuten voetbal worden er 21 doelrijpe kansen geteld. Voor GONA wel te verstaan. TSC komt dan ook met vijf tegendoelpunten goed weg. Gedurende de wedstrijd is het duidelijk dat TSC geelzwart GONA met onderschatting op Bakenbos welkom heeft geheten. Naarmate de achterstand groeit, groeien ook de “Tegelse mondelinge boodschappen” aan wie het ook horen wil. GONA put hier kracht uit en haalt voetballend de “lange neus”. Scheidsrechter Lucassen uit Bergen fluit een begin aan deze voetbalwedstrijd. GONA start fris en het doorzetten van Chris Lemmen heeft al na 53,5 seconden resultaat. De afgeslagen bal komt bij Nick Rongen en die laat doelman Patrick Vaessen “vissen”. 0-1! De geelzwarte sjaals, als attribuut met deze zon overbodig, huiveren dan voor het vervolg. TSC ziet dan een schot door Dennis Janssen omgebogen worden tot corner. De angst dat GONA dan gaat inzakken wordt geen waarheid. De Tegelse goalie moet een vrije trap keren ten koste van een corner. Daar waar TSC aanvallen wil opzetten haalt Anton Eggers de angel uit deze bedoelingen. GONA valt aan, TSC heeft daar geen afdoende antwoord op. Ook Tegelen verwacht een tweede GONA-doelpunt. Rond het half uur zijn er enkele geoliede combinaties van GONA te bewonderen. Achterin let Koen Ottenheijm goed op en bespeelt Peter Janssen verdedigende de lengteas van het veld. Rik Wijnands vindt, op een half uur, geen inkoppend hoofd. TSC mort op “het uur gemiste slaap” en Rik Wijnands wringt zich in de 41e minuut langs de Tegelse defensie en verzuimt vervolgens te scoren. En dan blijft het spannend. Pal na de thee dwingt Nick Rongen een hoekschop af. Rob Lemmen vindt daaruit het hoofd van Peter Janssen. Hij stuit op de assistent van de keeper op de doellijn. Nick Rongen ontvangt de rebound en zijn schuine streep betekent de 0-2. Vijf minuten later om 15.38 uur de zoveelste aanval van GONA. Chris Lemmen raakt, binnen de zestien, de bal maar half. Roel Wijnands streept de bal voor de 0-3 achter doelman Patrick Vaessen. Chris Lemmen heeft dan nog maar één doel voor ogen en dat is het doel van TSC. Na een balsmorende actie in de 60e minuut krijgt hij van Nick Rongen zestig tellen later de mogelijkheid om eenvoudig het leer achter doelman Patrick Vaessen te deponeren. 0-4! TSC zoekt de “eretreffer” en dat geeft GONA mogelijkheden. Rik Wijnands test de vuisten van de keeper en ook Nick Rongen vindt de Tegelse sluitpost enkele malen op zijn weg. Roeland van Oudenhoven wisselt de geblesseerde Rob Lemmen met Joel Daniels. Chris Lemmen en Nick Rongen kunnen de vijfde treffer niet gebouwd krijgen. De aanvalstootjes van TSC daarentegen worden door Roel Verberkt  en Peter Janssen met netheid verwerkt. Doelman Dennis Janssen vangt nog enkele Tegelse afstandschoten. TSC vindt vanmiddag het geloof niet meer terug. Joel Daniels heeft het vizier niet op scherp staan. Christian van den Boer, in het veld gekomen voor Chris Lemmen heeft in de 87e minuut dat vizier van Joel Daniels geleend. Derek Verhaegh, gewisseld met Nick Rongen, toont ook aanvallende drang. Het is duidelijk dat Tegelen gesloopt is. Nadat Peter Janssen zijn steentje aan de score, benutte penalty, schrijft de goed leidende scheidsrechter Lucassen de 0-5 eindstand in zijn  boekje en blaast de teams naar de kleedkamers. GONA heeft laten zien dat iedereen vanmiddag enkel en alleen met voetballen bezig is geweest. Het geloof in eigen kunnen heeft zich vertaald in een klinkende 0-5 overwinning. Dat zal in huize Roeland van Oudenhoven, afterparty 47e verjaardag, zeker nabesproken worden.  Na een vrije zondag zien we elkaar weer op de 10e april thuis tegen Melderslo.