Gona 3 boekt eerste overwinning!

Egchel 3

Leon Pouwels (schot)
Assist: Bart Smets
... (e.d.)
Rick Strijbos (penalty)

3 oktober 2021 9:45

C.J.T. Lemmen

Sportpark De Lust
De Koningstraat 26
5984NJ
KONINGSLUST
tel. 077-4652085

Op een regenachtige zondagmorgen stond de eerste thuiswedstrijd op het programma. Egchel 3 komt op bezoek.

Om 09:46 (1 minuut te laat) fluit scheidrechter Chris Lemmen voor de start van de wedstrijd. In de 2de minuut ligt de bal al in ons netje. Een steekpass is onze verdediging te machtig en ook onze doelman Kaj kan de bal niet keren. In de 4de minuut geeft Leon de bal voor op Bart die de bal net naast schuift. In de 11de minuut krijgt Bart weer een kans maar hij schiet de bal over. Hierna wordt Egchel nog een paar keer gevaarlijk maar dit resulteert niet in een doelpunt. In de 28ste minuut komen wij op gelijke hoogte. Met een slidingtrap weet Leon de bal achter de doelman te krijgen. 1 Minuut later komen wij zelfs op voorsprong door een schitterend eigen doelpunt. In de 41ste minuut is het Rens die knap 2 tegenstanders liggend bezig houdt. Na 10 seconden verliest hij helaas toch de bal. Tim is vlak voor rust nog dicht bij de 3-1. Echter zijn schot treft de lat.

Rust

Om 10:48 fluit de goedleidende scheidsrechter voor de start van de 2de helft. Uit een corner van Leon in de 49ste minuut kopt Milan op doel maar de bal wordt nog net op de lijn gekeerd. Egchel begint daarna wat aan te dringen maar Kaj weet zijn doel nog schoon te houden. Ook een gevaarlijk schot in de 63ste minuut kijkt Kaj tegen de lat aan. In de 75ste minuut wordt het dan toch 2-2. Uit een voorzet weet Egchel de gelijkmaker te maken. Minuut 81 krijgen wij een penalty na een ongelukkige handsbal van Egchel. Rick stuurt de keeper de andere hoek in en wij staan weer op voorsprong. Na deze treffer dringt Egchel nog aan maar wij weten de voorsprong te verdedigen tot en met de 90ste minuut.

Na een zwak begin werdt de knop omgezet en erg hard gewerkt. Dit harde werk resulteert dus in onze eerste competitie overwinning.