Eindse Boys 1 (zon) - Koningslust 1 (zon)

Eindse Boys 1 (zon)

Peter van Dijck (vrije trap)

Mannen Zondag standaard, 1, 5e klasse E

11 oktober 2009

Koningslust op inzet naar drie punten!

In een wedstrijd waarin het tot de laatste minuut spannend is gebleven heeft GONA met veel inzet laten zien dat geel-zwart, gehavend door veel blessures, 5e klasse-bestendig is. Na een afwachtende start komt GONA in het laatste kwartier van de eerste helft steeds beter in het spelen zet dat spel in de tweede helft voort. Onverwacht zet keeper Rob Schreurs van Eindse Boys zich in de schijnwerpers en GONA kan de 0 – 1 voorsprong, halverwege de tweede helft, vasthouden tot het laatste fluitsignaal. Met de getoonde inzet, op alle linies, kan GONA dan terecht aanspraak maken op de drie punten. De wedstrijd start aftastend. De eerste aanval van GONA zien we na een kwartier. De voorzet van Jesper Janssen vindt echter geen scorend been. Kleinere mogelijkheden zijn er ook voor Eindse Boys. Een actie van Bram Rongen kan door Peter van Dijk niet tot doelpuntrijk verheven worden. De vingertoppen van Dennis Janssen staan daarna een doelpunt van Eindse Boys in de weg. Na een volgende goede actie van groenwit gooit geelzwart de schroom van zich af. Van een verschil op de ranglijst is vanaf dat moment geen sprake meer. Achterin geeft Tim Wijnands goed rugdekking aan zijn verdedigingsmaten. Na een schot langs van Koen Ottenheijm gaat GONA thee drinken.

Een dikke kans voor GONA in de 47e minuut. Chris Lemmen en daarna Peter van Dijk kunnen de score niet openen. Hetzelfde verzuimt Eindse Boys door voorlangs te schieten. Chris Lemmen staat dan zijn plaats af aan Nick Rongen en enkele minuten later wisselt Rob Lemmen met Roel Wijnands. Ook met deze wissels gaat GONA voor de aanval. Met totale inzet. In de 69e minuut een vrije schop voor GONA. Peter van Dijk schiet het leer in en ziet de bal door de handen glippen van doelman Ron Schreurs, zijn nagrabbelende actie ten spijt. 0 – 1! Eindse Boys wil wel aandringen maar ziet telkens weer een andere geelzwarte het gevaar onschadeijk maken. Bram Kessels wisselt zijn plaats in de dug-out met Jesper Janssen. Tien minuten voor kwart over vier! Een verrassende inzet van Eindse Boys. Een superredding van Dennis Janssen houdt de nul voor Eindse Boys op het scorebord. Voetballend houdt GONA stand. Als collectief blijft “het mannetje staan”. Doelman Rob Schreurs kan na het eindsignaal van de, prima leidende, scheidsrechter Voorjans uit Neerpelt troost gaan zoeken bij zijn groenwitte teamgenoten. Geelzwart GONA neemt de drie punten mee naar Koningslust en op grond van de getoonde inzet kan ook groenwit daarmee leven.

Volgende week komt FCV uit het Venlose Ven op bezoek. Dan geldt weer “ut Ven thoës, altiedth lastig”. Vanmiddag heeft een totaal geelzwart laten zien dat het in voetbal geloofd en dat zal zondag zeker vervolgd worden.