Koningslust 1 (zon) - Holthees 1 (zon)

Holthees 1 (zon)

... (vrije trap)
Chris Lemmen (schot)
Peter Janssen (penalty)
Nick Rongen (schot)
Rik Wijnands (schot)
Chris Lemmen (schot)
Peter Janssen (penalty)

Mannen Zondag standaard, 1, 5e klasse E

20 maart 2011 14:30

Engelen, F.H.M.

Verslag Koningslust – Holthees 20 maart 2011.

Koningslust wint “dik”!

GONA heeft de jacht op elk punt, na de klinkende winstpartij tegen Egchel, prima voortgezet. Holthees kan om kwart over vier met lege handen terug naar het Brabantse land. Lars Deckers assisteert scheidsrechter Engelen uit Belfeld bij de toss en wijst GONA, met zijn pupil van de week-doelpunt, de weg naar “meer”. Keeper Patrick Wijnen is na deze treffer niet meer bij machte voor eerherstel te zorgen. Zijn verdedigende actie, in de 5e minuut op Nick Rongen, wordt door de scheidsrechter met rood “beloond”. Verdediger Ludo Gommans moet dan de resterende 85 minuten het doel van Holthees proberen schoon te houden. GONA is met het heenzenden van de sluitpost van Holthees het “Egchel-gevoel” kwijt en raakt in de 12e minuut ook nog de kluts kwijt als Roy Janssen een vrije schop “in één tijd” achter Dennis Janssen binnen schiet. Voor GONA is het eerste half uur een zoektocht naar een goed strijdplan om de 0-1 weg te gaan werken en vervolgens Holthees “pijn” te gaan doen. Nadat Holthees de onderkant van de lat heeft weten te raken vindt GONA de “kluts”. Vanaf dat moment is er weer één GONA herkenbaar en trekken de geelzwarten op richting Holthees doel. Er is ruim een half uur gespeeld als Nick Rongen de bal door zet op Chris Lemmen. “Tuts” laat het scorebord verspringen. Amper 2 minuten later komt GONA op voorsprong. Nick Rongen wordt gevloerd binnen de lijnen van het strafschopgebied en Peter Janssen schiet de pingel voor de 2-1 binnen. Koen Ottenheijm komt dan binnen de lijnen voor Roel Wijnands. Chris Lemmen heeft even later zijn tweede op de schoen. Het schot uit de voorzet van Koen Ottenheijm wordt evenwel geblokt door een Holtheesbeen. De 3-1 komt er toch nog.  Rob Lemmen “bedient” Nick Rongen die netjes binnenschiet. De laatste minuten van de eerste helft zijn voor Holthees. GONA schiet in het begin van de tweede helft aanvallend uit de startblokken. Niettemin gelooft Holthees er nog in. Verder als drie hoekschoppen een bal op de paal reikt de blauwwitte stootkracht niet. In de 63e minuut wordt het Holtheesgeloof aan gruzelementen geschoten. Nick Rongen steekt “panklaar” door op Rik Wijnands die het GONA-kwartet vol maakt. Enkele minuten later schiet Chris Lemmen zijn tweede, 5-1, van de middag toch binnen. Het verzet van Holthees is dan nog erg minimaal. Bram Kessels ruilt met Joël Daniëls en even later komt Harm Caelers voor Bram Rongen binnen de lijnen. Vijf minuten voor tijd lukt het Tuts niet het halve dozijn vol te maken. Één minuut voor tijd doet Peter Janssen dat wel. Hij schiet de penalty, veroorzaakt door gelegenheidsdoelman Ludo Gommans die Harm Caelers tegen de regels in stuit,  binnen. Met deze 6-1 eindstand  komt het doelsaldo van GONA in evenwicht: 28-28. GONA kan de driepunter toevoegen en moet zich, gezien het voetballend vermogen van de afgelopen twee duels, in de komende wedstrijden veilig gaan spelen. GONA reist de 27e maart naar Tegelen om daar TSC om 16.15 uur met lege handen achter te laten. Willen we van de onderste plaatsen wegkomen is de een derde overwinning op rij meer dan noodzakelijk. We zijn er bij in Tegelen, of via de A73 of via het veerpont over de Maas. Bestuur en leden van de Voetbalvereniging Koningslust wensen iedereen een zomerse lente en een zonnige voorbereiding op het Paaseierenraapfeest.