Egchel 1 (zon) - Koningslust 1 (zon)

Egchel 1 (zon)

Chris Lemmen (kopbal)
Bram Rongen (schot)
Nick Rongen (schot)
Chris Lemmen (schot)

Mannen Zondag standaard, 1, 5e klasse E

27 februari 2011 14:30

Voorjans, P.M.

EERSTE NEDERLAAG VOOR EGCHEL.

Egchel heeft in de derby tegen GONA Koningslust de eerste nederlaag van dit seizoen geleden en hoe. De geel-zwarten van trainer Van Oudenhoven wonnen verdiend met 0-4 van een collectief falend oranje-wit van oefenmeester Paulissen. Op alle fronten was GONA de betere ploeg en op de uitslag valt dus niets aan te merken. Egchel zag zijn aantal tegentreffers vandaag verdrievoudigd worden (van 2 naar 6). Op deze regenachtige zondagmiddag voor de carnaval en op een zwaar veld floot scheidsrechter Voorjans uit het Belgische Neerpelt. Hij kon terugzien op een goed geleide derby en hoefde niet vermanend op te treden. Het was een sportieve match zodat de kaarten in het borstzakje konden blijven. Egchel kon over een compleet fitte selectie beschikken, Koningslust miste 2 spelers wegens een schorsing en een blessure. Van meet af aan waren de gasten de bovenliggende partij. Ze waren veel feller in de duels en toonden veel meer agressie. Dat GONA op voorsprong zou komen was een logisch gevolg, deze kwam er na 35 minuten spelen toen Chris Lemmen uit een voorzet zijn kopbal in de verste bovenhoek zag verdwijnen, 0-1. Nauwelijks enkele minuten later werd de score verdubbeld. Een prachtig schot van Bram Rongen belandde in de linkerbovenhoek tegen de touwen, 0-2. Egchel was nauwelijks wakker geschud want GONA bleef het betere van het spel houden. Meteen na de thee kwam de 0-3 op het scorebord toen Nick Rongen na een klutsbal ongehinderd kon binnentikken. De rest van de tweede helft werd daardoor een formaliteit want Egchel was niet bij machte om het tij nog te keren. Het kreeg wel wat kansjes maar er zat te weinig overtuiging in het spel. Aan de andere kant moest de defensie bedacht zijn op enkele gevaarlijke acties voor het doel van Bjorn Galema. Vijf minuten voor tijd kwamen de eindcijfers 0-4 op het wedstrijdformulier toen wederom Chris Lemmen na een uitgespeelde aanval het beslissende tikje gaf. Verdiende nederlaag voor Egchel en verdiende zege voor Koningslust, daar waren vriend en vijand het over eens.

Komend weekend is er uiteraard vanwege de Vasteloavend geen programma. Op zondag 13 maart speelt Egchel de inhaalwedstrijd in en tegen Holthees, Koningslust heeft nog een weekje extra vrijaf.
Alaaf !

Verslag is geschreven door Thijs Joosten (Egchel)