Koningslust 1 (zon) - SV United 1 (zon)

SV United 1 (zon)

Mannen Zondag standaard, 1, 5e klasse E

20 februari 2011 13:30

Boulayounne, M.

Wedstrijdverslag Koningslust – United 20 februari 2011.

Koningslust voegt één punt toe!

Koud, koud en vreselijk koud. Drie waarheden van deze koude voetbalmiddag waaraan GONA en United uit Meerlo-Wanssum beiden één punt aan overgehouden hebben. In de ogen van de neutrale voetballiefhebber zal dat een terechte afspiegeling van de wedstrijd zijn. GONA heeft de punten hard nodig, United daarentegen wil zich veilig gaan spelen. Beide teams laten zien dat ze voor de drie punten willen gaan. Een wedstrijd waarover niet erg veel te berichten valt. Een pittige pot voetbal met pittige duels waar scheidsrechter Boulayounne uit Tegelen goed het oog in heeft gehad. Het had zo anders kunnen zijn als Nick Rongen, in stelling gebracht door broer Bram, na 10 seconden de 1-0 had binnengeschoten. Keeper Bas Rademacher redt echter ten koste van een corner. De tweede grote kans is in de 37e minuut ook niet aan beide broers besteed. Daar tussen in moet Dennis Janssen reddend optreden bij een scherpe inzet van United. Daarmee zijn de hoogtepunten van de eerste helft vermeld. In de 2e helft is er een oh te horen als Peter Janssen een verrassingsschot aflevert. De lat ligt helaas 30 centimeter te laag. Daarmee zijn de bibberige penaantekeningen van het papier overgebracht op het beeldscherm. Het spel gaat op en neer. Er is inzet te zien. Met die inzet gaat GONA en Koningslust volgende week naar Egchel. De voorspellingen kunnen in de komende week in beide Peel en Maasdorpen gehoord worden. Tot Egchel en nu dan naar de receptie van Prins Udo 1e en adjudant Ralf.