Gehavende teams Koningslust en Grashoek niet bij machte te scoren

S.V. Grashoek 1 (zon)

4e klasse E

4 oktober 2020 14:30

De wedstrijd tussen Koningslust en Grashoek was er een in de onderste regionen van de 4de klasse E. 3 punten zouden voor beide teams zeer wenselijk zijn om aansluiting te bewerkstelligen met de middenmoot.

Koningslust begon met een licht veldoverwicht en oogste 2 corners. Grashoek tekende voor de grootste kans toen Chris Hunnekens over rechts gevaarlijk doorbrak en met zijn voorzet Harmen Schilder wist te bereiken. Laatst genoemde zag zijn schot links langs het doel verdwijnen. In het vervolg van de tweede helft golfde het spel op en neer, maar werd Koningslust steeds dreigender. Het leek een kwestie van tijd voor het eerste doelpunt zou vallen. Na een half uur moest Koningslust afscheid nemen van Bram Kessels die werd geveld door een oude blessure. Mike Ottenheijm die ook terugkwam van een blessure, werd zijn vervanger. Spelbepaler Bram Rongen ging zodoende achterin spelen. In de laatste 20 minuten van de eerste helft waren Jeffrey Daniëls, Roel Ghielen en Wesley Goeden meerdere malen dichtbij een doelpunt, maar de lat, goalie Koen Clephas en een buitenspelsituatie brachten redding voor Grashoek.

In de tweede helft moest Koningslust Mike Ottenheijm alweer vervangen doordat zijn oude blessure opspeelde. A-speler Kai van Megen viel verdienstelijk voor hem in. Namens Grashoek schoot Harmen Schilder in de 49ste minuut maar net voorlangs. Een minuut later deed Bram Rongen hetzelfde namens Koningslust. Grashoek bleef het middels schoten proberen: Harmen Schilder en Burak Oosterveen waren dichtbij, maar misten de precisie om een voorsprong op het bord te zetten. Het spel van Koningslust bleef niet meer dan dreigend. Zo eindigde deze wedstrijd in 0-0.

Lichtpuntje vormden de jeugd(ige) spelers. Zo speelde de 16-jarige Grashoeker Coen Gommans een bijzonder volwassen wedstrijd