KONINGSLUST VR1 - RKSVN VR1

Assist: Jill Schers

30 augustus 2020 12:00

F.W.M. (Frank) Schers

Neer trapt om 12 uur af. In de zesde minuut neemt lisa de corner, deze komt uit bij Lynn, maar gaat helaas hoog over. In de 12e minuut geeft Kristy vanuit het midden een diepe bal op Jill. Jill weet de keeper voorbij te spelen en schiet raak, 1-0. Een voorzet van Lisa naar Sem, maar sem weet de hoekjes niet te vinden en schiet in de handen van de keeper. Dan een voorzet van Jill op Kristy en schiet helaas op de paal. De bal lijkt uit te gaan, maar de bal blijft op de lijn liggen waar Eva alert op is, hierna volgt een pass op Lucy, waarna ze Lynn weet te vinden en zij deze voor kan zetten op Jans. Jans scoort, maar helaas buitenspel. Vrij snel daarna kwam de bal terug vanuit de keeper bij Lynn in de voeten, waardoor ze weet uit te halen, maar de keeper weet de bal te stoppen, waarna Lucy deze erin weet te tikken, 2-0. Het geluk straalde er vanaf. Aan het einde van de eerste helft hebben we nog veel kansen gehad, welke we niet wisten te benutten. Hierdoor blijft de ruststand bij 2-0.

We beginnen vol goede moed aan de tweede helft. We hebben de smaak te pakken en weten elkaar goed te bereiken. In de 58e minuut is er sprake van een mooi samenspel tussen Lisa en Eva, wat uiteindelijk leidt tot een mooi schot op goal van Eva, 3-0. Ook zijn er nog bonnetjes verdiend deze wedstrijd. Lynn was in een gulle bui, dus schoot de bal maar even ver over het vangnet heen. Mooi samenspel van ons  met mooie combinaties leiden tot veel kansen, onder andere een bal vanuit Lisa teruggelegd op Kristy die vol uit weet te halen, maar schiet vol op de kruising welke op de paal terecht komt. In de 81e minuut Pien krijgt de bal terug van Jans en weet de bal goed te raken en resulteert via onderkant lat tot een goal, 4-0. Samenspel op het middenveld tussen Lisa en Jill, waarna Kristy helemaal vrij staat en de bal van Jill krijgt, Kristy haalt hard uit, recht op de keeper, maar deze grijpt de bal mis, 5-0 in de 84e minuut. In de 90e minuut komt de bal terecht bij Jans en zij weet met haar linkerbeen het doel te vinden, 6-0. Tevens ook de eindstand. Deze wedstrijd betekende een goede start van het nieuwe seizoen!