Twee keer rood en 0 punten voor Koningslust in harde wedstrijd

...
... (intikker)

29 september 2019 14:30

Na de zwaarbevochten overwinning van de vorige week, ziet Koningslust ook kansen in Ell bij RKESV. Het is Ell dat met een schot de eerste speldenprik uitdeelt, maar daarna is het Koningslust dat met schoten van Roel Ghielen, Wesley Goeden en Jurjen Verbong de goalie van Ell stevig op de proef stelt. Ell doet wat terug middels een schot dat Mick Berkers tot een redding dwingt. Even later mag Ell een vrije trap nemen. Bij die vrije trap gaat een Ell-speler naar de grond en grijpt de scheidsrechter naar zijn fluit: penalty. Deze wordt verzilverd en Ell staat met 1-0 voor. Even later probeert Ell deze score te verdubbelen, maar Mick Berkers staat in de weg. Het laatste wapenfeit voor de rust is van Roel Ghielen die de bal over de lat lanceert.

Na de rust probeert Ell de aanvallende draad weer op te pakken. Het eerste schot is nog over, maar het tweede van buiten de 16-meter verdwijnt achter Mick in het net: 2-0. Ell probeert de wedstrijd definitief te beslissen met een schot zonder resultaat. Bram Rongen neemt een vrije trap maar de keeper van Ell brengt weer redding. Even later ontvangt Bram Rongen zijn tweede gele kaart, waardoor Koningslust met 10 spelers verder mag. Ell blijft aandringen. Dat resulteert in een 3-0 voorsprong. Daarna trekt Ell alle registers open om de voorsprong verder uit te breiden, maar het is Mick Berkers die dat weet te voorkomen. Een vrije trap van Bram Kessels strandt daarna ook op de goalie van Ell, waardoor de teller voor Koningslust op 0 blijft staan. Jeffrey Daniëls tekent voor het laatste wapenfeit: een directe rode kaart, waardoor Koningslust met 9 spelers het slotsignaal haalt. Ell speelt een harde wedstrijd en maakt veel overtredingen die te vaak onbestraft blijven. Koningslust trekt gefrustreerd en twee rode kaarten rijker huiswaarts.