EWC'46 1 (zon) - Koningslust 1 (zon)

EWC'46 1 (zon)

Mannen Zondag standaard, 1, 5e klasse E

21 november 2010 14:30

Haren, J.G.J.M. van

Wedstrijdverslag EWC – Koningslust 21 november 2010.

Koningslust “niet” in Well!

Vanmiddag vertrekt de geelzwarte karavaan naar de gemeente Bergen. Over de Maasbrug trekt GONA de veters strak om de voetbaldegens te kruisen met de Erica Walaria Combinatie uit Well. In de voetbalgeschiedenis van GONA zal dit de eerste competitiewedstrijd zijn van het eerste tegen de groenwitten van over de Maas. GONA moet gaan voor de drie punten.  GONA wil weg uit het onderste kwart van de ranglijst.   EWC heeft hetzelfde doel voor ogen. In Well wordt het dus wel of niet voor GONA. Helaas en echter: na de negentig minuten onder leiding van scheidsrechter van Haren uit Overloon is het “niet” voor GONA en wel voor EWC. GONA is nu voorlaatste en zal in de komende week de voetbalneuzen vooruit moeten zetten om de “inhaal” tegen Ut Ven pro-voetballend te willen starten. EWC wint met het kleinst mogelijke verschil in een wedstrijd van een zeer matig voetbalgehalte. In de eerste helft is het spel van GONA nog het aanzien waard. De tweede vijfenveertig minuten wordt het voor de geelzwarte sjaal op deze koude zondagmiddag nog kouder omdat het van twee kanten niet best  is. GONA start aanvallend Koen Ottenheijm dwingt al snel een corner af. De tweede aanvallende actie van Koen levert de tweede hoekschop op omdat keeper Roy Cornelissen in de weg ligt. Voordat EWC voor de eerste keer gevaarlijk kan worden smoort een aanval van GONA in de zestien van EWC. Na de derde hoekschop van Peter Janssen vindt Rik Wijnands de uiterste teen van doelman Roy Cornelissen. Even later kopt Peter Janssen de voorzet van Rik Wijnands over. EWC ontworstelt zich in 37e minuut en Rob Stevens schiet uit de eerste Wellse hoekschop de 1-0 binnen. Tegen de veld- en spelverhouding in, geen groenwitte die daarom maalt. Amper een minuut later weet Roel Wijnands zich geen raad met een geboden mogelijkheid. Roy Cornelissen redt andermaal op een inzet van Peter Janssen. De tegenstoten van EWC zijn er en doelman Dennis Janssen moet buiten zijn doelgebied “reddend” optreden om de verdubbeling van de Wellse voorsprong te voorkomen. Met de thee in het vizier schiet Bram Rongen nog tegen de lat en is men in Well toe aan thee. Met de warme koffie in het lijf ziet de GONA en EWC aanhang EWC een dikke kans om zeep helpen. Peter Janssen verlaat het veld voor Nick Rongen. GONA krijgt op tweederde van de wedstrijd een corner te nemen. De ingekopte bal van Bram Rongen wordt op doellijn uit de doelmond gekopt. In een tegenaanval schiet EWC en vetste kans naast het doel van Dennis Janssen. Het spel van beide kanten zakt weg. Niet zuiver en niet oplettend. Anton Eggers loopt het veld binnen en Chris Lemmen loopt het veld uit. Rob Lemmen raakt de paal en na de genomen hoekschop ontstaat er een onoverzichtelijk situatie in de zestien van EWC. Nick Rongen wordt in de ogen van scheidsrechter van Haren tegen de grasmat gedwongen en broer Bram kan de bal klaar leggen op de stip. De vrees van geelzwart langs de lijn wordt waarheid als keeper Roy Cornelissen de strafschop keert. Geen gelijkmaker en nog een knauw in het voetballen van geelzwart. Koen Ottenheijm verlaat geblesseerd het veld voor Tim Janssen. Voetballend is het niet best. Niet van GONA en ook niet van EWC dat een laatste kans onbenut laat. GONA moet de Maasbrug over zonder punten en zal zondag een ander voetbalvaatje aan moeten slaan. We gaan er van uit dat in Ut Ven de geelzwarte barman het beste biertje tapt. Tot “Ut Ven”.