Koningslust 1 (zon) - Meterik 1 (zon)

Meterik 1 (zon)

Anton Eggers (schot)
Rob Lemmen (vrije trap)

Mannen Zondag standaard, 1, 5e klasse E

31 oktober 2010 14:30

Griensven, W.G.T. van

Wedstrijdverslag Koningslust – Meterik 31 oktober 2010.

Koningslust laat de drie punten aan Meterik.

Lei Snijders voorspelt, bij het in ontvangst nemen van de door hem gekochte lotnummers voor de door Los Kamerados geschonken wedstrijdbal, dat hij vanmiddag wel eens met lotnummer 30 de gelukkige wedstrijdbalwinnaar zou kunnen worden. Achteraf blijkt dat de enige juiste voorspelling van deze voetbalmiddag te zijn. Mick Jeuken, die als pupil van de week scheidrechter van Griendsven uit Herpen assisteert, voorspelt een 2-1 winst voor GONA. Mick wijst GONA, met zijn treffer achter doelman Stefan Bouten, wel de weg naar het Meterik-doel. Meterik is in deze zonnige herfstzondagmiddagvoetbalwedstrijd eenmaal trefzekerder dan GONA en neemt dan ook de drie punten mee naar de gemeente Horst aan de Maas.  De GONA-supporter ziet vanmiddag een GONA starten met aanvallen. Na de scherpe tegenaanval van Meterik die door doelman Dennis Janssen knap gered  wordt zakt geelzwart terug. In de 18e minuut scoort Dirk Muijsers de 0-1 met een afstandsschot. Na de blessure van Chris Lemmen, de verzorging van invaller leider/verzorger René Wijnands ten spijt, moet trainer Roeland van Oudenhoven Joel Daniels al van de reservebank halen. GONA komt in de 25e minuut verrassend op 1-1. Peter Janssen zet de bal door op Anton Eggers die, met zijn voor doelman Stefan Bouten onhoudbaar schot, de gelijkmaker aantekent. De wedstrijd had, met de klemtoon op hád, heel anders kunnen lopen als Bram Rongen twee minuten later een vette kans had binnen geschoten. Pal voor rust schiet Koen Ottenheijm een vrije schop in de handen van de Meteriksluitpost die meteen de tegenstoot lanceert. Mathieu Geurts rond de diepe bal, met de 2-1 ruststand, perfect af. De groenwitte mannen van de Egchelse oefenmeester Peter Peeters laten zich de thee zoet smaken. Bram Kessels komt voor het tweede bedrijf in het veld voor Nick Rongen. Amper zestig tellen na de rust moet Dennis Janssen reddend optreden. Meterik is feller aan de bal en wil GONA op de eigen helft vast zetten. Die wil wordt in de 55e minuut geweld aangedaan als na de vrije schop van Rob Lemmen de bal de doellijn passeert en GONA voor de tweede maal vanmiddag de gelijkmaker viert. 2-2. Toch ziet de neutrale niet dat GONA er nog in gelooft. Het spel is onzuiver en er worden veel duels in het voordeel van Meterik beslist. De kansen zijn voor Meterik dat het vizier niet scherp heeft afgesteld. Uiteindelijk komt de voorsprong voor Meterik er toch. Gijs van Rengs schiet  schuin binnen en hoort 10 minuten later de goed leidende scheidsrechter van Griendsven de drie punten naar Meterik fluiten. GONA is een voetballes wijzer. Volgende week in het Venlose “ut Ven” willen de geelzwarte sjaals en de vanmiddag afwezige elftalleider Ron Smets, de verjaardag vierend van echtgenote Wendy, graag het resultaat van deze les zien.