Koningslust VR1 verliest van sterker SJVV VR1

Koningslust VR1 (zon)

SJVV VR1 (zon)

8 september 2019 13:00

Op zondag 8 september om 13.01 begonnen we op Sportpark de Lust aan de wedstrijd tegen SJVV    uit Deurne. SJVV krijgt de eerste kans van de wedstrijd maar door een goede redding van onze reservekeepster Eva blijft het nog 0-0. We merken dat SJVV toch wel beter is, best logisch als ze 1 klasse hoger spelen dan ons. De eerste corner van de wedstrijd is voor SJVV, maar word erg goed weg gewerkt door onze vereniging. Nog geen minuut later is het weer een corner voor SJVV, maar door goed werk van Jill komt Koningslust met de schrik vrij. Na een kwartier spelen was er eindelijk een kans voor ons, door een goede pass van Lisa op Sanne, maar helaas kan de keepster van SJVV een redding uitvoeren. In de 20ste minuut is daar dan toch de 0-1, door een mislukte terugspeelbal komt de bal in de voeten van de spits van SJVV, zij haalt hard en geplaatst uit. Nog geen 2 minuten later weet weer SJVV de stand op 0-2 te zetten. De dames van Koningslust krijgen een kans, maar helaas voor ons was de verdediging van SJVV goed wakker. Ook de keepster van SJVV word weer getest maar helaas ging de bal niet in het doel. Het spel vandaag was erg fysiek, zo ook in de 36 minuut, door een smerige overtreding had Jans een blessure behandeling nodig, maar gelukkig kon Jans nog door. In de 38ste minuut volgde de 0-4, door een fout in de verdediging. Net voor rust in de 43ste minuut is het Lisa die door de gehele verdediging dribbelt, maar haar schot gaat net over. In de blessuretijd van de eerste helft maakt een verdediger van SJVV hands, net in het strafschop gebied en volgt er dus een penalty, Phebe gaat achter de bal staan, blijft rustig en schiet de bal kei en kei hard in de rechter onder hoek. Eindelijk na al het harde werken is daar dan toch de eerste goal voor Koningslust, met een stand van 1-4 gaat we de rust in.

Om 14.05 trapt SJVV af, en begint de tweede helft. Al snel komt de bal in de voeten van Sem Bos, zij geeft een goede pass op Lynn, Lynn speelt terug maar helaas weet alweer de keepster van SJVV de stand op 1-4 te houden. SJVV krijgt weer een kans, maar gelukkig kan Eva alweer een goede redding maken. Vlak daarna is het Lynn, die een geweldige pass op Lisa geeft ondanks het goede schot van Lisa kan de keepster van SJVV een redding maken. In de 55ste minuut komt SJVV door de Koningsluster verdediging, het eerste schot ging snoeihard op de paal, de bal kwam terug het veld in, en werd vol raak geschoten door SJVV 1-5. Vlak daarna moest Sem Bos in actie komen, door goed verdedigen, volgt er een aanval van Koningslust, maar helaas kwam de bal niet verder dan de verdediging van SJVV. In de 75ste minuut maakt SJVV de 1-6, door een mooie aanval. Vlak voor tijd raakt Jans geblesseerd, en moet helaas het veld verlaten. Er volgde een mooie aanval van Koningslust door Sem Bos en Jill, maar helaas beland de bal in de handen van de keepster van SJVV. 1 minuut voor tijd geeft Jill een uitstekende bal op Sanne, zij haalt uit, maar helaas gaat de bal langs het doel. Eindstand 1-6 volgende week spelen we om 13.00 uur weer op Sportpark de Lust tegen ASV’33 uit Aarle-Rixtel.