KONINGSLUST VR1 - ASV'33 VR1

ASV'33 VR1 (zon)

15 september 2019 13:00

M.J.H.M. (Marc) Bos

Op een zonnige zondagmiddag moesten we onze laatste bekerwedstrijd spelen tegen ASV'33  Deze ploeg kwam uit Aarle-Rixtel. De wedstrijd begon om 13.00 uur op Sportpark de Lust en Koningslust trapte af. De eerste grote kansen waren voor ASV'33. Maar gedurende de eerste helft werd Koningslust beter en moest ook de keepster van ASV'33 verschillende ballen tegen houden. De eerste corner was voor ASV’33, gelukkig voor ons kon de Koningsluster verdediging de bal weg werken. Het spel was vandaag erg fysiek, waardoor er de nodige blessure behandelingen waren. Er volgde weer een corner voor ASV'33, en helaas kopte de spits van ASV'33 deze hard genoeg in de kruising, dus de 0-1 was een feit. Een paar minuten later volgde er een drinkpauze vanwege het toch wel warme weer. Na de drinkpauze kreeg Koningslust de betere kansen, maar ook nu ging de bal er niet in. Ongeveer een kwartier voor de rust raakte Lynn Janssen geblesseerd door een stevig duel met 2 middenvelders van ASV’33, en moest het veld noodgedwongen verlaten. ASV'33 kreeg nog verschillende kansen voor rust, maar deze konden gered worden. De eerste helft zit erop, en we gaan rusten met een tussenstand van 0-1. In de kleedkamer kregen we een paar aanwijzingen hoe we in de 2de helft moesten gaan spelen. ASV’33 trapte af en de tweede helft was begonnen. Het was al snel duidelijk dat Koningslust de betere ploeg werd in de 2de helft. Het spel ging verbeterde vanuit de kant van Koningslust, het overspelen ging beter en ook de kansen voor het doel van ASV’33 werden steeds gevaarlijker. Af en toe kreeg ASV'33 nog wel eens een kans, maar deze gingen er niet in. De wedstrijd eindigde helaas in een 0-1, terwijl Koningslust zeker 1 goal had verdiend. Volgende week spelen we onze eerste competitiewedstrijd in de 5de klasse, deze zal worden gespeeld op Sportpark de Lust tegen ST GKC/RKHVC/RKESV VR1.