Oefenwedstrijd tegen Kessel VR1

...

25 augustus 2019 10:30

Wouter Coolen

Net zoals vorig seizoen trappen de dames van Koningslust de oefenwedstrijd af tegen Kessel VR1, maar dan nu op het hoofdveld van Sportpark de Lust. De wedstrijd start al om half 11, gelukkig maar… want het is een tropische dag en het kwik stijgt naar de 30 graden.

In de eerste 20 minuten krijgen de dames van Koningslust nog voldoende tegenstand en lijkt het erop dat de ruime winst van de vorige keer tegen Kessel niet wordt verbeterd. Maar dan worden de dames van Koningslust wakker, een lange bal van Kristy op Jill, Jill gebruikt haar snelheid en schiet de bal sterk de linkerhoek in. 1-0. Nog geen 2 minuten later is het weer Jill die scoort na goed de bal veroverd te hebben in de voorhoede. 2-0.

Daarna gaat het snel met de doelpunten, een corner voor Koningslust. Jill maakt een mooie vooractie waardoor er een gat valt in het strafschopgebied. Sanne krijgt de bal panklaar op haar hoofd en kopt heel mooi binnen 3-0! Daarna is het Lisa die scoort en mooi afrond na een steekbal van Kristy. Twee minuten later is het weer Lisa die de bal in het doel legt, door een mooie voorzet van Jill. Enkele minuten daarna zet Lisa de bal perfect voor op Sanne, Sanne kan hem zo binnen tikken. 6-0! Vervolgens is het weer Jill die scoort en de 7-0 op het scorebord zet na aangeven van Lisa.

Lisa zorgt ervoor met een mooie assist van Floor, dat de ruststand 8-0(!!) wordt.

In de rust wordt er veel gewisseld, want het is ontzettend warm.  Er ontstaan wat kansen, eentje daarvan sprong er bovenuit. Een mooie bal van Pien op Jans, Jans haalt uit maar helaas tikt de keepster hem nog net aan. Dan in de 70ste minuut een niet al te slimme terugspeelbal van de laatste vrouw van Kessel op de keepster Lisa zit er goed tussen en maakt er mooi gebruik van om de 9-0 op het scorebord te zetten.

Dan wordt het ook nog 10-0, een pass van Sanne naar Kristy, Kristy geeft hem op Lisa en Lisa rond mooi af. Dan komt er nog een kansje van Sanne na een hele mooie pass van Lisa, maar komt in de handen van de keepster terecht.

Helaas valt er in de laatste minuten van de wedstrijd de 10-1 uit een vrijetrap voor Kessel.

Op naar de volgende week, dan spelen we onze eerste bekerwedstrijd tegen MVC’19 in Maasbree om 11.00u!