De derby tegen Bevo

Lars Heijnen (afstandschot)

6 april 2019 9:15

B. Thyssen

Op de eerste zaterdag in April stond de derby tegen de leef tijdsgenootjes uit Beringe op het programma. Gezien de resultaten hadden we een gelijk op gaande wedstrijd verwacht. Echter bleek dit dus niet het geval. Vanaf de aftrap was het duidelijk het direct duidelijk dat onze kanjers er vandaag vol tegen aan gingen. De bal werd afgenomen van de tegenstander en er werd overgespeeld over meerde spelers. Het was dus ook niet verwonderlijk dat we na 1 minuut al de leiding namen 1-0 door een mooie solo van Lars. We beleven bij de les en om elke bal werd “gevochten”, toch duurde het nog enige tijd voordat de Juul en 2-0 kon scoren met een mooie solo. De volgende koningsluster aanval was er een uit het boekje, de bal werd door alle drie de meiden overgespeeld en Kim kon het laatste zetje geven voor de 3-0. We bleven aandringen en uit een voorzet kon Jill de 4-0 binnen schuiven. Ook Matthew in de goal kreeg zelf een keer de bal. Maar na dit incident namen onze kanjers het weer over een met een geweldig afstandsschot was de 5-0 dan ook een feit. Net voor de ranja wist Evi een corner tot doelpunt te promoveren door de bal in het doel te “lepelen”, daarmee de 7-0 op het scorebord te zetten. Na de ranja  hadden we van keeper gewisseld, maar we bleven flink aandringen en na 1 minuut viel dan ook de 8-0, snel gevold door de 9-0 en 10-0. Uit de volgende aanval kon Matthew die gepromoveerd was tot aanvaller de score op 11-0 brengen. Kim kon toen ook met een schot de keeper uit Beringe verschalken. Door een slippertje in de verdediging kon de ere treffer door Bevo gescoord worden. Maar het slot akkoord werd verzorg door onze kanjers waardoor er uiteindelijk een 14-1 stand op het score bord stond. Op zich de uitslag is mooi echter vinden we het nog veel belangrijke hoe deze tot was gekomen. Overspelen, vrij lopen als je de bal niet hebt, en op blijven letten wie als laatste de bal had aangeraakt als deze over de zij of achterlijn ging. Dus bij deze ga zo door !!!!!!!