een spannende afsluiting

MVC'19 JO9-4

Koningslust JO9-1JM

25 mei 2019 9:30

Op zaterdag 25 mei stond de laatste wedstrijd van het seizoen op het programma. Na een wat te hoog gegrepen poule in de eerste seizoenshelft hebben we de tweede helft leuke wedstrijden gespeeld. De nodige wedstrijden gewonnen en een enkele verloren of gelijk. Maar voorop staat dat het allemaal leuke en gelijkwaardige wedstrijden waren!

Deze laatste wedstrijd stond MVC ’19 JO9-4 op het programma. We begonnen de wedstrijd met een aanvallende opstelling.  Zoals gebruikelijk Mathew in de goal met in de verdediging Jill en Kim. Lars en Juul vormde het aanvallende middenveld en Evi begon in de spits.

De aanvallende opstelling had al gelijk effect. In de eerste minuut ronde Juul en solo goed af en zette de 0-1 op het scorebord. Na deze vroege goal bleven we druk zetten en een terugkomende bal na weer een aanval werd door Kim van een afstand binnen geschoten. Binnen twee minuten was het al 0-2.

MVC was wakker geschud en uit een eerste aanval werd gelijk gescoord. Een schot ging met een boog hoog over Mathew de goal in, onhoudbaar voor de keeper deze bal 1-2. MVC zette echter niet door en we konden blijven voetballen. In de 7de minuuut scoorde Juul weer na een assist van Lars. Er volgde daarna nog een mooie aanval van koningslust na meerdere keren goed overspelen maar de keeper van MVC bracht redding. Tot aan de rust werd er vervolgens niet gescoord.

In de rust werd gewisseld van Keeper. Mathew kwam het veld in en Evi trok de keeperstrui aan. We gingen gelijk goed van start. Juul gaf een mooie maar net te harde voor zet aan Jill. Jill kon niet scoren maar wist de bal net voor de achterlijn binnen te houden en speelde de bal weer terug naar Juul. Juul wist deze voorzet van Jill prima af te ronden en scoorde de 1-4. 2 minuten later scoorde Juul ook nog de 2-5 door een afstandsschot van net over de helft van het veld. En hierop volgende ook nog de 2-6 van Juul na een mooie voorzet van Mathew.

Enkele minuten later volgde er weer een mooie aanval van koningslust waarbij bijna iedereen binnen het team betrokken was. Maar helaas strandde deze aanval in de handen van de keeper.  Niet veel later kreeg Kim de bal voor het doel aangespeeld en ronde keurig af met een schot in het hoekje. Onhoudbaar voor de keeper en dus 2-7.

Daarna keerde het speelbeeld zich een beetje. MVC werd sterke en wij oogden een beetje moe. In 8 minuten trok MVC een achterstand van 2-7 naar 6-7. Oeps zouden we dan toch gaan verliezen?!

We hadden nog 4 minuten te spelen. Mathew was echter niet voor niets in het veld gekomen na de rust. Hij wilde nog een goal maken vandaag. Binnen 1 minuut na de 6-7 van MVC maakt hij er weer 6-8 van. Dit gaf ons weer wat lucht en de wedstrijd werd prima uitgespeeld.

Een mooie 8-6 overwinnen en een prima afsluiting van het seizoen. Over twee weken nog een toernooi in Maasbree en dan zit het er weer op voor dit seizoen.