Een goede pot voetbal.

Koningslust JO9-1JM

Kronenberg JO9-1

16 februari 2019 9:15

Op een zonnige, koude zaterdag ochtend begonnen we om 09.15 aan de wedstrijd tegen Kronenberg JO09-1. We begonnen wat slaperig aan de wedstrijd. Kronenberg kwam beter uit de startblokken dan ons, dus was de 0-1 na 2 minuten ook al een feit. Maar Koningslust gaf niet op, en krijgt een kans bij het doel van Kronenberg, maar met behulp van de keeper blijft de stand 0-1. De verdedigers van Koningslust zakte niet voldoende naar achter waardoor in de 4e minuut de 0-2 werd gemaakt. Jammer, maar we moesten door. Dus 1 grote kans voor Juul, maar helaas deze kwam tegen de paal. Even later was het Juul, die door een mooie assist van Jill de 1-2 wist te maken. Kronenberg moest aftrappen en kwam meteen gevaarlijk voor onze goal. Gelukkig stond Matthew op de goede plek en konden we met een 1-2 ruststand beginnen aan een lekker bekertje Ranja.

Na de rust, 3 enorme kansen voor Lars, maar helaas weet hij niet te scoren. Toen begon Kronenberg met aanvallen en lag de bal al snel in ons doel, de 1-3 is dus een feit. Juul scoort even later de 2-3 door prima samen spel van de voetballers van Koningslust. Er volgde een tijd met kansen voor beide ploegen maar de keepers van beide ploegen deden uitstekend hun best waardoor er geen goal viel. In de 36e minuut was de verdediging van VV Koningslust in slaap gevallen, waardoor Kronenberg de 2-4 op het scorebord kon zetten. In de allerlaatste minuut weet Juul nog de 3-4 op het scorebord te krijgen met behulp van de verdedigers van Kronenberg. Jammer maar helaas! Een gelijkspel was zeker verdiend geweest. Op naar de volgende week zaterdag, dan spelen we thuis tegen Sevenum.