De laatste wedstrijd voor de carnaval!

Koningslust JO9-1JM

Sparta'18 JO9-3

Evi Vaessen (schot)
Lars Heijnen (schot)

23 februari 2019 9:15

Op een frisse, zonnige zaterdag ochtend begonnen we aan de wedstrijd. We begonnen meteen goed aan de wedstrijd, met meteen al goede  kansen voor de thuisploeg. Al snel volgende ook de 1-0 door een mooie goal van Juul. De tegenstander word wakker, maar met een goede redding van onze keeper Matthew blijft het bij 1-0. Toen was de beurt weer voor ons, Juul speelde de bal naar Kim. Kim ziet Jill vrij staan voor de goal. En Jill scoort de 2-0! Goed afgemaakt door Jill, na een prima samenspel van de thuisploeg! Even later was het Sparta dat met 3 jongens vrij kwam voor onze goal. Maar Matthew bleef koel, en wist de bal naast het doel te krijgen. Vanuit een corner voor Sparta volgde een snelle omschakeling voor ons. En daaruit weet Kim de 3-0 op het scorebord te zetten. Sparta kreeg een aftrap, waardoor ze in bal bezit kwamen en zo naar onze goal konden gaan. Maar door onze goede verdedigers bleef het bij een tussenstand van 3-0. Niet veel later kwam Evi vrij voor de goal, en ook zij weet rustig te blijven en te scoren 4-0. Dan is het tijd voor een lekker bekertje ranja.

Met enkele wijzigingen beginnen we aan de 2de helft. Na een paar kansen voor zowel de thuisploeg als de tegenstander weet Lars de 5-0 te maken. Bij een tussenstand van 5-0 werd Sparta sterker. Met als gevolg dat al snel de 5-1 op het scorebord kwam. Het leek alsof Koningslust in slaap was gevallen dus de 5-2 was ook al een feit. Na de Time-Out was Koningslust weer wakker en kon Jill een assist geven op Juul en daarmee weet Juul de 6-2 op het scorebord te zetten. Met nog 1 minuut op de klok, weet Koningslust de 7-2 te maken door een goede aanval waarbij veel werd overgespeeld, en weet Juul het af te maken. Eindstand 7-2! Wat vandaag erg goed was, was dat iedereen mee deed, en daarom dus ook alle spelers behalve onze keeper hebben gescoord! Maar Matthew was ook erg belangrijk met de vele goede reddingen!