Een verdiende overwinning!

Evi Vaessen (schot)
Assist: Juul Joosten

18 mei 2019 9:15

Vandaag stond er een derby op het programma, namelijk tegen ST Panningen/Egchel JO9-5.

Om 09:15 uur trapte onze tegenstander af, en begonnen we dus echt aan de wedstrijd. Panningen/ Egchel was meteen gevaarlijk, maar met een goede redding van Matthew, was er niets aan de hand. In de 7e minuut kwam er een goed schot van Juul, dit schot belandde dus ook in de goal. Yes, eindelijk de 1-0! Nog geen 30 seconde erna, kwam Panningen/ Egchel gevaarlijk voor ons doel, en was het dus meteen 1-1. Na de time- out en al bijna bij de rust, kwam daar een kans voor Jill, met nog 3 mannetjes + keeper voor Jill weet ze toch te scoren, en is de 2-1 een feit door een mooi afstandsschot! Er volgen nog een paar kansen voor Koningslust en 1 voor Panningen/ Egchel, maar de keepers weten de bal uit het doel te houden. Dus we gingen na 20 minuten voetballen genieten van een bekertje ranja en een 2-1 ruststand.

Na de rust was het al snel duidelijk, hier mogen we niet van gaan verliezen. Nog geen minuut bezig en de 3-1 stond al op het scorebord, hierna volgde heel snel de 4-1. Koningslust kwam dus beter uit de startblokken na de rust. En ook de 5-1 werd een feit door een goed schot van Lars! Maar dan in de 26e minuut, wordt de bal niet goed weggewerkt vanuit de Koningsluster verdediging en werd de 5-2 gemaakt. Even later was het Lars die speelde naar Evi, Evi stapt over de bal, en Kim kon afronden op goal, maar helaas was die bal voor de keeper! Het spel is wel duidelijk, Koningslust is vandaag beter. Met nog 10 minuten op de klok kwam Panningen/ Egchel toch nog gevaarlijk voor het doel van Koningslust maar met goed keeperswerk van Matthew, blijft de stand bij een 5-2. In de 33e minuut was het Juul die voor een voorzet zorgde op Evi, zij blijft rustig en scoort de 6-2. In de allerlaatste minuut was het Kim, die nog voor de 7-2 zorgde. En daarmee was de eindstand beslist! Volgende week spelen we onze laatste wedstrijd van dit seizoen, en ja hoor alweer een derby, dan spelen we uit tegen Maasbree.