Historisch dieptepunt SV Panningen

...
... (schot)

28 april 2019 14:30

De verwachtingen voor de wedstrijd tegen Koningsluat waren hoog gespannen. De wedstrijd telde immers voor de tweede periode en virtueel stond Panningen op een tweede plek in die periode. Omdat koploper SVC 200 al een periode heeft gewonnen gaat de periodetitel en de deelname aan de nacompeteitie naar de nummer twee in die periode. Panningen maakte dus een gerede kans. Koningslust vecht voor het ontlopen van de nacompetitrie voor degradatie neer de 5e klasse. Bij Panningen leefden nog revanchegevoelens na de smadelijke nederlaag in Koningslust twee weken geleden. Groot was dan ook de teleurstelling na de 1-7 nederlaag van de groenwitten tegen de geelzwarten uit Koningslust. Een nederlaag die, hoewel niet in die hoogte, verdiend was te noemen.  Het Panningse middennveld werd regelmatig overlopen door de geelzwarten, terwijl achterin de Panningse verdedigers een aantal malen op snelheid werden afgetroefd door de geelzwarte aanvallers. Voeg daarbij het feit, dat praktisch elke Koningsluster kans raak was, en de 0-5 achterstand met de rust en de uiteindelijke 1-7 nederlaag is verklaard. Gelukkige omstandigheid is, dat uit het commentaar vanaf het Panningse deel van de tribune valt af te leiden, dat een aantal mensen weet hoe het beter kan. En dat is natuurlijk fijn voor de verandewoordelijken bij Panningen.
En dan de wedstrijd zelf. Panningen start vanaf de aftrap fel en Matijs Heesen lost een schot dat dreigt in de kruising te eindigen. Mick Berkers krijgt zijn vingers achter de bal en verwerkt hem tot corner. Die levert niets op. In de 2e minuut schiet Rob Lemmen plotseling vanaf een meter of twintig de 0-1 achter Panningen-doelman Jordy Nelissen. Panningen dringt aan en tracht de gelijkmaker te forceren. Maar in de 17e minuut is het Roel Gielen die de Panningse verdedigers zijn hielen laat zien en de 0-2 binnen schiet. En dan gaat het snel. Ivo Schers scoort 0-3 in de 26e minuut en Roel Gielen 0-4 in de 30e minuut. De gifbeker is nog niet leeg: door een eigen doelpunt van Panningen is de ruststand 0-5.
Over de tweede helft kunnen we kort zijn. Panningen is gewoonweg niet bij machte om te de wedstrijd te kantelen. Roel Gielen scoort nnamens Koningslust nog 0-6 in de 57e en 0-7 in de 69e minuut. Het debacle voor Panningen is kompleet. De 1-7 van Idris Pakasa in de 80e minuut is voor de staistiek. Ook de invalsbeurt van Davy Boots van Panningens 4e (!) elftal is vermeldenswaard.
Panningen likt zijn wonden na dit dieptepunt in de historie van de eens zo succesvolle voetbalvereniging. Deelname aan de nacompetitie staat op losse schroeven, maar geheel onmogelijk is het niet. Zondag wacht weer een sterke tegenstander: Roggel. Koningslust speelt die zelfde zondag in Beringe tegen Bevo