Koningslust slaat toe in de slotfase en verslaat Panningen met 2 – 1

Panningen 1 (zon)

4e klasse D

14 april 2019 14:30

Op een zonnig sportpark De Lust troffen Koningslust en Panningen elkaar voor een zondagse derby. De gasten uit Panningen zetten vanaf het beginsignaal druk op de verdediging van de thuisploeg en boekten daarmee meteen resultaat. Na zwak uitverdedigen door Koningslust kwam de bal in de eerste minuut al voor de voeten van Ilias Amhaouch, die aarzelde niet en met een mooi schot vanaf de rand van het strafschopgebied verschalkte hij Koningslust-goalie Mick Berkers: 0-1.

Na het eerste doelpunt bleven de groen-witten aandringen en Koningslust had moeite om in de wedstrijd te komen. De aanvallers van Panningen maakten het de verdediging van Koningslust in de beginfase erg lastig zonder direct tot grote kansen te komen.

Pas na een goede tien minuten lukte het de geel-zwarten om onder de druk uit te komen. Meer en meer kregen zij het spel in handen in een wedstrijd die zich vooral op het middenveld afspeelde. Toch bleven ook in die fase van de wedstrijd de betere kansen voor Panningen. Zo dwong Youri van de Hurk Mick Berkers tot een goede redding in de 22e minuut.

In het vervolg van de eerste helft bleef het spel zich vooral op het middenveld afspelen. Koningslust had weliswaar iets meer balbezit, maar werd niet echt gevaarlijk. Ook Panningen creëerde geen echt grote kansen tot aan de slotfase van de eerste helft. In de 44e minuut bediende Remco Litjens met een voorzet op maat opnieuw Youri van de Hurk. Zijn kopbal ging echter net naast.

In de tweede helft kregen de toeschouwers een heel ander spelbeeld te zien. Het aanvalsspel van Koningslust werd onder de impulsen van invaller Jurjen Verbong dreigender, maar ook Panningen bleef de aanval zoeken. In de 50e minuut was het opnieuw Youri van de Hurk die voor gevaar zorgde. Vrijgespeeld voor de keeper belandde zijn schot echter in het zijnet. Vijf minuten later voor het eerst echt werk voor keeper Jordy Nelissen van Panningen. Een afstandsschot van Rob Lemmen werd door hem kundig gepareerd.

Even later moest zijn collega aan de overkant opnieuw handelend optreden, nu na een goed schot van Remco Litjens. In de 65e minuut zag Ilias Amhaouch vervolgens zijn schot van de rand van de zestien net naast het doel draaien. Uit de counter die volgde schoot Jeffrey Daniëls net voorlangs.

De druk op het doel van Panningen werd groter. In de 68e minuut wist Bram Leenders een schot van Bram Rongen onschadelijk te maken na weer een geslaagde uitbraak van Koningslust.

Toch leek Panningen de zege definitief binnen te slepen toen het in de 80e minuut een strafschop kreeg toegewezen na een ongelukkige handsbal in de Koningsluster verdediging. Strafschopnemer Patrick Joosten zag zijn inzet echter gekeerd door de goed spelende keeper van Koningslust, Mick Berkers.

Vijf minuten later zag Koningslust zijn inspanningen beloond met de gelijkmaker. Roel Ghielen rondde een snelle aanval succesvol af: 1-1. En nog weer vijf minuten later, in de 90e minuut, zette diezelfde Roel Ghielen opnieuw aan voor een snelle rush. Zijn voorzet bereikte Bram Rongen die de geboden kans vakkundig afmaakte en daarmee de overwinning binnensleepte: 2-1.