Dubieuze rode kaart heeft grote gevolgen voor v.v. Koningslust

Bieslo 1 (zon)

... (vrije trap)
... (schot)
...
... (schot)
... (intikker)

4 november 2018 14:30

De mannen van Koningslust staken vandaag de Maas over om hun geluk te beproeven in Beesel bij Bieslo. In de begin fase van de wedstrijd zagen we twee ploegen die aan elkaar gewaagd waren. Bieslo had optisch een licht veldoverwicht, maar Koningslust was gevaarlijker. Dat uitte zich in de 18de minuut toen Bram Rongen de keeper van Bieslo stevig op de proef stelde met een schot dat kon worden gepareerd. Even later geeft Bram een steekbal die net te kort is voor Nick Gommans. Nog geen 2 minuten later probeert Bram de keeper van Bieslo die te ver voor zijn doel staat, te verschalken, maar zijn bal is te laag. Bieslo stelt daar een vrije trap tegenover die gemakkelijk door Roel Hunnekens wordt gepakt. In 29ste minuut incasseert Rob Lemmen een gele kaart voor een overtreding. In het daaropvolgende kwartier zijn er aan beide kanten kansen die niet tot een doelpunt leiden. Dan op slag van rust krijgt de wedstrijd een cruciale wending. De arbiter kent een vrije trap toe aan Bieslo, welke snel genomen wordt. De bal wordt echter tegen Rob Lemmen aan getrapt. De scheidsrechter beoordeelt dit als spelbederf en trekt een tweede gele kaart voor Rob, die dientengevolge het veld mag verlaten. Tommy Janssen en Bram Kessels worden in de nasleep van deze beslissing ook op een gele kaart getrakteerd. Een minuut later scoort Bieslo de 1-0 en mag Koningslust zijn wonden gaan likken. De mokerslag dreunt nog na als Bieslo met goed spel in tweede helft binnen een half uur de 2-0, 3-0 en 4-0 scoort. 10 minuten voor tijd herpakt Koningslust zich. Ivo Schers, die in de eerste helft al was ingevallen voor Nick Gommans, krijgt een open kans maar schiet recht op de keeper. 3 minuten voor tijd doet Bram Rongen het beter en schiet de 4-1 in het net. In de laatste minuut wordt Roel Ghielen gevloerd en volgt er nog een strafschop. Deze wordt echter gemist, waardoor de statistieken op 4-1 blijven staan.