De aanhouder wint

DES Swalmen JO9-3

Koningslust JO9-1JM

10 november 2018 9:00

De eerste seizoenshelft loopt al tegen het einde aan. We hebben al enkele leuke wedstrijdjes gespeeld en we hebben er elke week weer zin in. Maar we willen ook graag een keer een wedstrijdje winnen. Zou ons dat vandaag gaan lukken?

In alle vroegte (8.00 uur) vertrekken we op zaterdagmorgen 10 november naar Swalmen. Een aardige reis voor een potje voetbal. Even een korte warming up en inschieten op de goal en de wedstrijd kan beginnen.

De eerste minuten gaat het gelijk op. We zijn zeker niet de minderen en we komen er af en toe goed uit. Uiteindelijk levert dit ook een verdiende voorsprong op. Juul maakt de 0-1 Swalmen laat het er echter niet bij zitten en scoort nog voor de eerste time-out de gelijkmaker. Tijdens de time-out gooien we de opstelling een beetje om. Lars en Juul wisselen van positie. Juul middenveld en Lars pakt de verdedigende rol van Juul over.

Dit pakt goed uit. Vrij snel komen we op 1-2 naar een mooi lobje van Juul over de keeper van Swalmen. We blijven goed voetballen en iedereen doet goed mee. Dit zorgt ervoor dat Jill een hele mooie kans krijgt Het gat tussen de keeper en de paal is net te klein. Jill schiet op de paal, maar de bal komt gelukkig voor het doel waar Juul er alleen nog maar tegenaan hoeft te lopen. Een mooie aanval de 2 J’s! We lopen voor de rust zelfs nog uit naar 1-5. Waarbij de laatste goal een hele mooie combinatie is. Evi verovert de bal van de tegenstander en schiet de bal naar Kim. Kim ziet Juul vrij voorin staan en schiet de bal perfect naar Juul die mooi kan afronden. Echt teamwork deze goal!

Na de rust beginnen we weer goed, maar we merken dat we de eerste helft al hard hebben gewerkt. Swalmen komt terug in de wedstrijd en voor de 2de time-out komen ze terug tot 3-5. We moeten het nog 10 minuten volhouden en dan is de eerste overwinning in de competitie binnen. Het zijn nog 10 spannende minuten. Swalmen komt een paar minuten voor tijd nog terug tot 4-5. Onze sterk keepende Mathew maakt nog een paar mooie reddingen en ook de paal helpt ons nog een keer of 3 mee.

Maar dan uiteindelijk komt het verlossende fluitsignaal. De wedstrijd is voorbij en we hebben gewonnen!!! Heel goed gewerkt