Bijna

Koningslust JO9-1JM

Juul Joosten (schot)

27 oktober 2018 9:30

Op zaterdag 27 oktober vertrokken we om kwart voor negen naar Heythuysen. Het was nog fris maar het zonnetje begon al door te breken. Iedereen had er zin in.

Vanaf het eerste fluitsignaal werd er fel gestreden. Iedereen was actief en we maakten het de tegenstander moeilijk om onze goal te bereiken. Een enkele keer kwamen we zelf ook dicht bij het doel van Heythuysen maar tot scoren kwam het helaas nog niet.

Net voor de eerste time out kregen we toch een tegengoal. DE aftrad daarna ging al een stuk beter dan de voorgaande wedstrijden. Het oefenen tijdens het trainen heeft toch geholpen.

De conclusie tijdens de time out: We spelen goed! “En staan pas met 1-0 achter” was een terechte aanvulling van Kim!

Het goede spel werd voortgezet in de volgende 10 minuten maar toch kwamen we nog op 2-0 achter na de rust. Kort na de rust kregen we nog twee tegendoelpunten te verwerken. Zou dit komen omdat we gewisseld hadden van positie op het veld? We stonden dan wel met 4-0 achter maar dit was een vertekend beeld. Twee doelpunten waren net nodig geweest en we waren zeker niet minder dan de tegenstander.

In de laatste time-out spraken we af dat wij nu aan de beurt waren. En dat lukte ook nog. Juul scoorde nog een dikverdiende goal. We speelden een leuke wedstrijd waarin we eindelijk eens redelijk gelijk waren aan de tegenstander. En de wedstrijd was niet alleen leuk, maar ook nog eens spannend vond Jill !