MVC '19 VR2 - VV Koningslust VR1

Assist: Lisa Bos
Sem Joosten (schot)

30 september 2018 10:00

Vandaag gingen wij allemaal uitgeslapen (vooral Jill) op naar onze eerste derby tegen Maasbree. Het weer zit ons mee in tegenstelling tot vorige week. De wedstrijd startte en wij waren gelijk de aanvallende ploeg. Maasbree speelde op de man en was fysiek sterk. Het was af en toe lastig om er doorheen te komen. Af en toe wat schoten op goal, maar daar bleef het bij. De combinaties kwamen en ook de kansjes. De keeper van maasbree hield er veel uit. In de 15e minuut een schot van Lisa. Over de keeper in de goal. Daar was de welverdiende 0-1. De bal bleef voornamelijk bij ons in de ploeg. Op een gegeven moment komt Phebe zeer ongelukkig in botsing met haar tegenstander. Dit betekent helaas einde wedstrijd voor haar. Even later kwam er een kans voor maasbree. En gelijk was het raak. 1-1. Dit bleef dan ook de ruststand.
Het was duidelijk dat we wat feller en sneller moesten gaan voetballen. We moesten kansen blijven creëren en maasbree puur voetballend aanpakken. In de 55e minuut een corner genomen door lisa. Kristy schiet binnen. Daar is de 1-2. Het balbezit blijft voor ons. Brenda heeft ondertussen niks te doen deze tweede helft en kan genieten van het zonnetje. Vervolgens in de 79 minuut komt de bal plotseling bij sem j in de voeten. Zij schiet strak binnen. 1-3. Dit blijft de eindstand. Een zeer verdiende overwinning. We kijken uit naar onze eerste thuiswedstrijd volgende week en we wensen Phebe beterschap!