Thuis tegen RKMSV VR2

Lynn Janssen (afstandschot)
...

14 april 2019 13:00

Na vele afgelastingen stond vandaag dan eindelijk de derby thuis tegen RKMSV dames 2 op de planning. Met een goed gevoel dat we overgehouden hebben aan de wedstrijd van vorige week begonnen we aan de wedstrijd.

Meijel trapte af en in de 3e minuut ontstond er al een kans voor de dames van Meijel, deze belandde gelukkig in de handen van Brenda. Vervolgens kwam er in de 6e minuut vanuit onze eigen Lieke Martens of te wel Jill een voorzet op Lisa. Zij schoot op goal maar de keeper van Meijel hield de bal tegen. De bal kaatste nog terug in de voeten van Vera, maar ook zij kreeg hem er helaas niet in. De eerste grote kans was een feit. Gelijk daarna kwamen de dames van Meijel weer in actie en een speelster kwam alleen tegenover Brenda te staan, maar met of zonder gekneusde duim, Brenda laat zich niet zomaar passeren. Ze weet dan ook deze aanval met een mooie redding te stoppen.

In de 13e minuut vervolgt een corner genomen door Kristy. Deze belandt midden in de drukte in de 16 meter. Vera was de baas en de bal vloog hard langs de keeper in de goal. Yes, de belangrijke 1-0. Hier laten we het niet bij er volgt een vrije trap. Lynn neemt en Lisa kopt net langs. Vervolgens dieptepass van Kristy op Lisa, Lisa rent diep en zet bal strak voor, helaas was er niemand die de bal binnen kon lopen.

We spelen goed en zijn veel aan de bal met als gevolg in de 24e minuut een dieptepass van Lisa op Jill. Jill rent door en wipt de bal binnen. Mooie aanval, verdiende 2-0. De dames van Meijel komen af en toe richting de goal, maar worden daar gestopt door onze sterke verdedigers/keepster. Aan het eind van de eerste helft ontstaat er nog een kans voor Jans. Helaas gaat de bal net over. We gaan met een 2-0 voorsprong de rust in.

In de rust wordt er in zowel ons team als in het team van Meijel veel gewisseld. We beginnen gedreven met veel schoten op goal. Helaas zonder resultaat. In de 49e minuut komt Meijel er doorheen. Weer staat Brenda haar mannetje. Zij houdt met een mooie duik de stand op 2-0.

Wij kwamen weer aan het voetballen en in de 54e minuut werd, na wat gepingel en ‘gepruts’ in de 16, de bal terug gelegd op Lynn. Het harde schot van Lynn paste precies in de linker onderhoek, 3-0. Na dit doelpunt komen de dames van Meijel meer aan de bal. Er ontstaan meer kansen en Brenda moet vandaag redelijk veel aan de slag. In de 70e minuut was het schot voor Brenda helaas niet houdbaar en zo ontstond de 3-1. Sanne schiet later nog eens van een afstandje op goal. De bal belandt op de rechterkruising. Mooie inzet, maar helaas. In de laatste minuten volgt er nog een corner voor ons. Lisa neemt de corner en de bal belandt bij Floor. Floor tikt de bal helaas net naast. De scheids fluit af en de eindstand is 3-1.

Een mooie teamprestatie en we kijken uit naar volgende week waar we weer ons best zullen moeten doen om goed resultaat te behalen tegen FCV Venlo dames 2.