Koningslust VR1 - Stiphout vooruit VR 1

Assist: Sanne Lemmen

18 november 2018 13:00

R van Dommelen

Op een mooie zonnige, maar koude zondagmiddag beginnen de vrouwen van Koningslust aan de wedstrijd tegen Stiphout Vooruit. Helaas missen we nog steeds 2 speelsters i.v.m. blessures.

Koningslust begint aan de wedstrijd, even aftastend hoe de tegenstander speelt. In de 6e minuut al een schot op doel van Kristy helaas belandt deze naast het doel. In de 9e minuut wordt de tweede kans alweer gecreeërt door Sem Bos op aangeven van Sanne, maar beland helaas in de handen van de erg goede keepster van Stiphout Vooruit.

Koningslust beseft dat ze beter zijn, dit wordt beloond met een goal in de 17e minuut. Na een diepte pass van Kristy op Sem Bos, schiet Sem mooi binnen.
Tussendoor nog een kansje van de tegenstander maar Brenda heeft hem. Hierna weer een kans voor Koningslust. Jill legt de bal voor het doel op Sanne, Sanne laat de bal rollen voor Jans, maar Jans mist. Een goede bal van Jans op Kristy maar, helaas naast het doel.

Na vele kansjes, die vaak door de keepster werden tegen gehouden. Die de wedstrijd voor Stiphout Vooruit een stuk aangenamer maakte.

Dan toch raak in de 36e minuut, Jill Schers schiet hem hard binnen. Na 45 minuten gaan we de rust in, met een voorsprong van 2-0.

Weer uitgerust, beginnen de vrouwen aan de tweede helft. Meteen een grote kans van Stiphout Vooruit, door een mooie redding van Brenda komt de bal op de lat.
In de 50e minuut een erg grote kans voor Koningslust. Kristy gaat diep met de bal en zet voor op Sanne, helaas tikt Sanne deze net naast het doel.

In de 60e minuut is het dan wel raak. Na een mooie pass van Sem Bos op Kristy. Kristy schiet hem mooi over de keepster binnen. 3-0.

Koningslust is goed op dreef en drie minuten later is het weer raak. Na een mooi combinatiespel van Jill, Sem Bos en Kristy. Kristy geeft diep op Sem Bos en zij schiet binnen, 4-0.

In de 73e minuut loopt Floor zo door de verdediging van Stiphout Vooruit heen. Floor wil voorzetten, maar deze voorzet beland zo in het doel, 5-0.

Weer drie minuten later, en het is weer raak. De  6-0 is een feit na een goede diepte pass van Sanne op Jill. Jill gebruikt haar snelheid en schiet beheerst binnen.

Hierna creëren de vrouwen van Koninglust nog enkele mooie kansen die helaas net niet in het doel belanden.

Een pass van Kristy op Jans die schiet hard op de buitenkant van de kruising. Hierna weer een kans van Jans helaas heeft Jans het niet mee zitten en beland kei hard op de lat. Hierna nog een grote kans van Kristy, maar bespaard helaas Stiphout Vooruit de zevende tegengoal.

De wedstrijd werd afgefloten door Rens die een goede wedstrijd heeft gefloten. Eindstand: 6-0, op naar de volgende wedstrijd tegen Baarlo.