't geijt gewoen neet vandaag. Evengoed 3 puntjes.

Koningslust VR1 (zon)

Bruheze VR2

Phebe van den Heuvel (afstandschot)
Kristy Spee (afstandschot)
... (solo)
Kristy Spee (schot)
Assist: Sem Bos

28 april 2019 10:30

Iedereen heeft de wekker vandaag wat eerder moeten zetten, want de dames van Bruheze 2 wilden graag om 10:30 uur voetballen. Er ontstond al vroeg in de wedstrijd een grote kans voor Lisa, maar helaas schiet zij tegen de keeper aan. Een vroege 1-0 wordt voorkomen. Verder lijkt het of we nog niet helemaal gewend zijn aan het vroeger voetballen, want er gebeurd weinig en alles gaat moeizaam. Er ontstaan wat kansjes hier en daar maar de kleine keepster van Bruheze keept erg goed. Ook een goed schot van Pien weet ze nog net met een hand te stoppen. En dan is daar in de 29e minuut Phebe, ze haalt vanaf de middellijn loeihard uit en schiet zo de bal over de keeper de goal in (1-0). Dit schot valt zeker onder de mooiste goals van dit seizoen. Het was vanaf nu duidelijk dat de ballen niet laag in de hoekjes geschoten moesten worden met deze keepster, maar hoog over de keepster/ in de hoekjes. Dit werd vanaf nu dan ook de opdracht voor ons team. Dit wordt goed begrepen door Kristy, want na een voorzet van Phebe helpt Kristy ons in de 44e minuut met een prachtig schot in de kruising naar de 2-0. Met deze stand gaan we de rust in. Na de rust ontstaat er door een goede combinatie op het middenveld een dieptepass van Kristy op Sem B. Zij schiet helaas in de handen van de keepster. In de 49 minuut gaat de aanvoerdster van Bruheze alleen op doel af, die van plaats was gewisseld waar Koningslust niet goed op kon anticiperen. En legt de bal in het net. (2-1)
Deze wedstrijd is niet onze beste wedstrijd maar we gaan door. In de 54e minuut een pass van Sem B dit maal op Kristy en Kristy schiet hard en zuiver binnen. Dit maakt de stand op 3-1.
3-1 blijft dan ook de eindstand. Deze wedstrijd over het algemeen samengevat door Vera: ”‘t geijt gewoen neet vandaag”. Deze wedstrijd laten we maar voor wat het is en we richten ons op volgende week. Dan spelen we uittegen Someren/NWC VR 4.