Koningslust verliest 1e wedstrijd in de 4e klasse

Nick Gommans (kopbal)
Assist: Bram Rongen

23 september 2018 14:30

Vandaag de 1ste wedstrijd in de 4de klasse voor Koningslust op bezoek bij EMS.

De wedstrijd is nog niet eens 1 minuut bezig of de scheidsrechter wijst al naar de penaltystip, nadat Joey een overtreding heeft gemaakt. Deze penalty word goed binnen geschoten 1-0. Koningslust heeft het moeilijk in het begin. De thuisclub krijgt de betere kansen en niet veel later is het alweer raak. Nadat er bal verlies is schakelt de thuisclub snel om en zet de stand op 2-0. Na deze treffer word Koningslust gevaarlijker het krijgt wat kansen die niks opleveren, maar even later is het Bram Rongen die neer gelegd word in de 16 meter en de scheidsrechter wijst weer na de stip. Bram neemt hem zelf en schiet hem goed binnen 2-1. Koningslust heeft in deze fase de betere kansen en ook niet veel later word het alweer gelijk, wanneer Roel over rechts de bal voor kan zetten deze niet afgemaakt kan worden door Jurjen komt de bal voor de voeten van Ivo die de stand weer gelijk trekt 2-2. Het is dan niet lang meer tot aan de rust maar net voor rust komt EMS op voorsprong en word het 3-2. Na rust is het Koningslust dat weer goed begint maar het nog niet gelijk kan maken. het is EMS dat er dan 4-2 van maakt. Maar Koningslust komt nog goed terug en het is Roel Ghielen die er nog 4-3 van maakt. In de loop van de wedstrijd scoord EMS nog 3 maal waardoor het 7-3 staat. Het laatste doelpunt word nog gemaakt door Nick Gommans die met het hoofd weet te scoren. Zo eindigt de wedstrijd in een 7-4 nederlaag.