Badr Harm slaat toe

... (schot)
...

21 oktober 2018 11:00

Een zonnige doch friske zondagochtend, Gona 3 verzamelt bij gromsbar.
Er wordt hier en daar wat gelachen over de zaterdagavondgebeurtenissen en over recent doorgegeven redenen voor afmelding van wat collegaspelers.

Klokslag 10 uur vertrekken we met een grote hoeveelheid wagens naar Meijel waar het 5e team van RKMSV de tegenstander is.
Deze wedstrijd moest ingehaald worden aangezien hij door spelerstekort van de thuisploeg 3 weken terug niet plaats heeft kunnen vinden.
Daar aangekomen zien we tot onze verbazing dat er gespeeld zal worden op het hoofdveld aangezien het de enige wedstrijd is die vandaag in Meijel gespeeld zal worden.
Als extraatje vraagt de leider van RKMSV 5 om de opstelling van Koningslust 3 om voor de wedstrijd wat leuks te doen.
Ondertussen wordt er warmgelopen en schalt de muziek luid over het veld, dit waarschijnlijk om Gona 3 van ons à propos te brengen.
In een ooghoek zien we ook dat er stiekem een kabel getrokken wordt vanuit de bestuurskamer naar de thuis dug-out.

Na wat tactische woorden in het kleedlokaal lopen we met de Champions League Hymne het hoofdveld op.
De wedstrijd, er wordt eens gespeeld met een 4-4-2 opstelling en Meijel besluit deze onder groots applaus helemaal om te roepen en iedereen van harte welkom te heten op het sportpark.
Helaas heeft de omroeper zijn blaadje verkeerd om vast en verklaart Harm-Wesley als keeper, oh nee, toch Rob.

Koningslust begint meteen goed en na 4 minuten weet Aron Kasper Dolberg een assist van Badr Harm te verzilveren, 1-0.
Maar dan in de 15e minuut krijgt Meijel een vrije trap die ver voorbij de 2e paal terecht komt, maar na een moeilijke trap en een aanraking door een Koningslust speler toch in het net achter Rob de Muur beland, 1-1.
Maar dan gaat het spitseduo los, in de 25e minuut geeft Wesley van gona iejun een voorassist op Remco de ploeg. Deze weet op zijn beurt Badr Harm te vinden en hij scoort. Gona 3 staat weer voor, 1-2.
Het is minuut 30 en er volgt een moment van zwak verdedigen van Meijel. Wepslie van Gona iejun staat op te letten en rond mooi af, 1-3!
We zijn lekker bezigt denkt Badr Harm, en op assist van Wepslie van Gona iejun weet hij wederom het net te vinden in de 34e minuut, 1-4!
7 minuten later is het weer raak, wederom zwak verdedigen door Meijel en het is weer Badr Harm die scoort, 1-5!
Gona 3 weet niet van hun overkomt, met een dikke voorsprong de rust in. Dit alles onder luid gejuich van de verassend grote hoeveelheid afgereisde toeschouwers.

In het kleedlokaal worden 3 wissels bekend gemaakt, Aron Kasper Dolberg heeft zin om naar VVV te gaan kijken en maakt plaats voor Papa Peter. Ook Ronnepon wil des middags een andere voetbalmatch gaan bekijken in Gladbach en wordt gewisseld voor de topscoorder van de selectie Roel the Magic. En Joey poey komt in het veld voor Jacco pacco.

Het gaat met net wat minder vuur als in de eerste helft, maar toch komt in de 51e minuut the Magic vrij voor de keeper, helaas lukt het hem niet om dit moment om te zetten in een doelpunt en de voorsprong uit te breiden.
Remco de ploeg is het daar niet mee eens en besluit eens lekker zelf te scoren. Na een mooie combinatie legt Badr Harm af op Remco en hij scoort, 1-6!
Een riante voorsprong, maar Badr Harm is nog niet klaar en geeft nog een prachtige assist op Wepslie van Gona iejun die het 1-7 maakt in de 55e minuut.
Dan gaat het toch nog even mis en valt de 2-7.
Het spel wordt wat rommeliger en met nog een half uur te spelen haalt Pumba Heldens een opstomende speler van RKMSV onderuit en wordt met geel voor 10 minuten van het veld gestuurd.
De rest van de wedstrijd wordt vakkundig uitgespeeld zonder verder iets noemenswaardigs.
Al is het wel wonderbaarlijk hoe Papa Peter van een meter nog weet te missen.
Badr Harm geeft dan nog aan dat het genoeg is geweest en hij vraagt gewisseld te worden.
Op de bank zit Yoeri Poeri geduldig te wachten om zijn rentree te maken na een lange blessure.
Badr Harm wordt onder luid applaus naar de kant gehaald en neemt daar hijgend plaats in de dug-out.
"Veerveertwieje is toch wel vuul renne manne!" zegt hij puffend.

Zo ergens in de 90e minuut vindt de arbiter het wel welletjes en laat nog een keer zijn fluit horen.
Na 2 wedstrijden zonder punten kan Gona 3 zich eindelijk weer op de borst kloppen en bij gromsbar op het terras gaan genieten van een gratis ice tea en een lekkere Vlamtosti.
Bedankt, en tot volgende week