Koningslust 3 te laat uit winterslaap

Koningslust 3

VV Kessel 3

24 februari 2019 10:00

Na 3 afgelastingen deze winter is het moment weer daar en komt gona 3 bijeen op sportpark de Lust.
Buiten is het rond de klok van 9 nog wat frisjes, maar in de kantine is het lekker warm door een fel schijnende ochtendzon.
De glazen pui van de kantine maakt van het knusse hokje een broeikas.
Lekker voetbalweer en lekker weer om des middags naar 1 te kijken vanachter het hiervoor genoemde glas.

Een thuiswedstrijd tegen Kessel staat op het programma, revanche is het motto.
Vorige keer werd doordeweeks in Kessel verloren.

De 1e minuut, mooie actie van Mark N. voor de dug-out.
13e minuut, Koningslust laat een speler van Kessel geheel vrij bij een corner. Deze bedenkt zich geen moment en kopt zonder genade de 0-1 tegen de touwen.
20e minuut, 0-2. Desondanks geeft Gona nog niet op.
Toch nemen de twijfels over de beginopstelling van leider Maas verder toe.
30e minuut, voetbal treft Rick S. in het scrotum.
Leider Maas laat zijn handjes wapperen en schiet te hulp.
35e minuut, leider Maas brengt Tim Djie Janssen in en die doet meteen van zich gelden (wederom een actie voor de dug-out).

In de rust wordt duidelijk dat Wesley vroegtijdig het veld moest ruimen wegens nare "knopen" (aldus fysio Luc Peeters) in de scheenbeen spieren (M-tibialis anterior).
Met het inbrengen van Paul H en Michiel W probeert leider Maas het tij te keren en zijn vegelijf te redden.
In het lokaal wordt openlijk getwijfeld of deze conceptuele denkwijze de juiste is.
Paul H als spits en Michiel W als half, enigszins ongewone posities voor deze spelers onder het motto "we moeten wat".
Harm C biedt zich aan om nog even op de bank te blijven zitten aangezien hij de erslaglegging uitermate "serieus" neemt.

De 2e helft staat vooral in het teken van balverlies en slechte passes aan de kant van Koningslust en uitbraken en kansen van Kessel.
Keeper Rob weet meermaals een uitbreiding van de achterstand te voorkomen.
1 op 1 is deze man nagenoeg onklopbaar, leider Maas heeft dus toch een goede keuze gemaakt om hem in het doel op te stellen.
Ook het doorschuiven van Peter van D naar de voorhoede blijkt een juiste keuze.
Meermaals krijgt hij de bal richting de hoek, maar een vervolg blijft lange tijd uit.
Dan in het slot van de weswedstrijd weet hij toch de bal de 16 in te krijgen en plaatst een schot.
Helaas speelt de vermoeidheid parten en komt, naar eigen zeggen, zijn voet te laat aan bij de bal.
Hierdoor mist het schot net de juiste richting en kracht, de bal gaat net over en naast de verre hoek.
Met deze eerste kans van Koningsluster zijde vindt de arbitrage het welletjes en fluit af.

Net na de winterstop blijkt Kessel een te sterke tegenstander voor het slappe voetbal van Koningslust.
Laten we de volgende keer weer de kin de lucht insteken en opnieuw voor 3 punten gaan.
Tot dan!