Koningslust 1 (zon) - RESIA 1 (zon)

RESIA 1 (zon)

...
Rik Wijnands (schot)
Nick Rongen (schot)

Mannen Zondag standaard, 1, 5e klasse E

12 september 2010 14:30

Vrenken, P.J.C.

Verslag Koningslust – Resia, 12 september 2010.

Dikverdiende natte driepunter voor Koningslust.

Na een bui van meer dan 104 minuten mag Koningslust drie punten op de geelzwarte rekening bijschrijven. En daar is dan ook niets op af te dingen. De oranje-witte hoofdmacht van Resia uit Wellerlooi laat slechts een kwart wedstrijd aanvallende bedoelingen zien. Gedurende dat eerste kwart komt Resia ook op voorsprong. Vijf minuten voor de treffer is Resia met een boogbal over Dennis Janssen al dicht bij een vroege voorsprong. De treffer voor de 0-1 door Robbie Hendriks is in de eerste helft dan ook meteen het laatste aanvallende lichtpunt van Resia. De voorsprong van Resia duurt zes minuten. In de 26e minuut ziet de natte toeschouwer een oogstrelend samenspel tussen Bram Rongen en Rik Wijnands. Rik verzilvert naar 1-1. Een minuut later zet Chris Lemmen Roel Wijnands aan het spurten. Deze spurt eindigt op het been van doelman Martijn Houwen. GONA blijft het voorwaarts zoeken. Na de vierde hoekschop zet Koen Ottenheijm het vizier te hoog. Zijn streepbal schampt de bovenkant van de lat. Bij de volgende aanval voor GONA wordt Nick Rongen tegen de reglementen in  van het leer gehouden. Peter Janssen “verguldt” de kans vanaf “elfmesser” niet. Doelman Martijn Houwen kijkt de bal over. De voorsprong voor geel-zwart komt er toch nog één minuut voor rust. Na een broederlijk onderonsje tussen Bram  en “boogbaltreffer” Nick Rongen komt de 2-1 als ruststand op het scorebord. De regengoden uit de Romeinse en Griekse oudheid bedanken daar GONA uitbundig voor. Na “innerlijke” nattigheid gaat GONA in de 46e minuut onverdroten voort om de score uit te breiden. Resia zet daar niets noemenswaardig  tegenover. Na een schot van Rik Wijnands in de handen van de Resia sluitpost is het nog even wachten op scherpe bal van Chris Lemmen op Peter Janssen. Doelman Martijn Houwen keert het eerste “inschot” om bij het tweede “naschot” van Peter kansloos te zijn. 3-1! Nick Rongen heeft met een schot over ( de ballenvanger) iets moois in gedachten. Resia volgt dit voorbeeld met ook een schot over ( de ballenvanger) . Peter Janssen trekt in de 75e minuut het droge jack van Bram Kessels aan. In de 85e minuut bemoeit Roel Wijnands zich met de aanval op het Resia-doel. Roel zet zelf de aanvallende actie op om na de combinatie met Bram Kessels zelf te scoren. 4-1!  Bram Rongen gaat nog even drogen in de dug-out en laat Niels Jeuken nog vijf minuten nat worden. Zijn vizier, met schoten vanaf de zestien, staat nog niet afgesteld. De regengoden houden het één minuut voor tijd voor gezien. Massaal worden de regenschermen ingepakt. Het is nog even wachten op het eindsignaal van scheidsrechter Vrenken uit Haelen, die daarna door gelegenheidsgrensrechter Charles Ottenheijm bedankt wordt voor de leiding van dit sportieve treffen. Hij heeft geen moeilijke middag gehad en noteert  de 4-1 op het wedstrijdformulier. Volgende week gaan we naar SV United. Deze fusieclub, ontstaan uit het samengaan van Wanssum en Meerlo is een nieuwe haring in het vat van GONA. We gaan “met ze allen” naar Meerlo-Wanssum voor de frisse “afbijt”.