DEV-Arcen 1 (zon) - Koningslust 1 (zon)

DEV-Arcen 1 (zon)

Nick Rongen (schot)

Mannen Zondag standaard, 1, 5e klasse E

5 september 2010 14:30

Heijnen, H.L.W.

5 september 2010.

Verslag RKDEV – Koningslust.

Vanmiddag gaat de kop er af voor het amateursvoetbal. Talrijke toegestroomde toeschouwers hebben de stralende septemberzon “getrotseerd” om GeelZwart aan te komen moedigen. Geelzwart  Koningslust  ontmoet vandaag een volstrekte onbekende. Er moet diep gegraven worden willen we een competitiewedstrijd tegen RKDEV tegen komen. Dat geeft een dergelijke wedstrijd natuurlijk een verrassend ingrediënt om zo dadelijk koekjes van te gaan bakken. De mannen van trainer Roeland van Oudenhoven, “langsdezijlijntechnischentactisch oog” Ruud van Enckevort , leider Ron Smets en grensrechter Will Verhaegh hebben de voorbereiding gebruikt om de roestige schakels te galvaniseren. Dat zou tot een glimmend resultaat moeten leiden. Vanuit de nieuwe accommodatie in Arcen stappen 23 acteurs onder leiding van scheidsrechter Heijnen uit Meijel de honderdzestigrechthoek binnen. De reuk van het gras is vers. Geelgroen Arcen geeft meteen vanaf het begin gas. Al in de derde minuut ziet de GONA-verdediging een open kans van RKDEV over gaan. Tellen later komt doelman Dennis Janssen in de problemen en lost dit probleem op met een corner voor Arcen. Deze cornerbal wordt scherp ingezet en Jelle van Marken schiet dan onoverzichtelijk binnen. Met deze 1-0 zou GONA, voor deze wedstrijd in het blauw van sponsor café de Poorter, wakker moeten zijn. GONA staat onder druk. RKDEV kan echter deze druk niet omzetten in een grotere score. Deze wedstrijd kentert met de blessure van Richard Bos die later vervangen zou worden door Roel Wijnands, net terug van een “trainingsstage en France”. Met een man minder steekt Bram Rongen op broer Nick die onverwacht Koningslust de één één bezorgt. GONA neemt het stokje over van RKDEV, dat op de counter blijft loeren. Bram Rongen kopt op een half uur over en tien minuten later is het Dennis Janssen die een voorsprong voor Arcen voorkomt. Rob Lemmen besluit tot een voorzet waar hij beter zelf had kunnen poeieren. Even later dwingt hij keeper Jakker tot een corner. Bram Rongen schiet de derde corner van GONA over en gebroederlijk gaan aanvoerder Ralf Reutelingersperger van RKDEV en zijn collega Rik Wijnands daarna theedrinken “onder” de nieuwe kantine. Het Oosters drankje in Oost-Arce heeft Bram Rongen goed gedaan. Zijn  schot treft enkel de ballenvanger. RKDEV is daar niet van onder de indruk  en knalt het geluid van de paal de wereld in. RKDEV knijpt de vuistjes dicht op het moment dat niemand de “Gillette” voorzet van Peter Janssen raakt. De tegenstoten van Arcen zijn evenmin niet ongevaarlijk. Roel Verberkt moet enkele malen duidelijk optreden. In de 62e minuut levert een vrije trap van Rik Wijnands alleen maar oh’s en ah’s op. Twee minuten later ziet hij zijn schot na een “lopertje”van Nick Rongen overgaan. Rob Lemmen wisselt met Peter van Dijk. De 70e minuut. RKDEV kopt een vrije schop langs. Pal daarna heeft Nick Rongen de voorsprong op zijn schoen liggen. Het laat doelman Jakker met zijn “ gezicht” redden. Chris Lemmen gunt Joël Daniëls nog tien minuten speeltijd. In de slotminuten zijn er nog enkele minigevaarlijke minimomentjes voor beiden doelen. De goedleidende scheidsrechter Heijnen fluit na negentig minuten de 22 acteurs naar de kleedkamer waar de geur van nieuw opgesnoven kan worden.. Geelgroen en Geelzwart kunnen met deze uitslag leven. Volgende week ontvangt GONA Resia uit Wellerlooi. Een treffen tussen beide vaandelteams die elkaar in het verleden nauwelijks ooit ontmoet hebben. We laten ons verrassen en zien wel welke koekjes er aanstaande zondag gebakken gaan worden. GONA weet na vanmiddag dat ook de eerste 22 minuten van de wedstrijd erg belangrijk zijn. We zijn er zondag weer bij!