RKESV 2 (zon) - Koningslust 2 (zon)

RKESV 2 (zon)

4 februari 2018 11:00

RKESV 2 – Koningslust 2

Vandaag staan we aan de start van onze 1e wedstrijd van het nieuwe jaar. Op een koude winterdag  gingen we naar Ell voor een bekerwedstrijd. Vorig jaar kwamen we aardig ver in het bekeravontuur dus dit wilden we nu weer evenaren.

Peter V trotseerde dit bagger weer en was de enige meegereisde supporter aan het begin van de wedstrijd. We beginnen de wedstrijd slecht en RKESV is de betere ploeg. In de 9e minuut was het raak. Er werd een vrije trap gegeven en die werd naar voren gerost en kwam terecht bij een speler van RKESV. Hij maakte ruimte voor zichzelf en schoot de bal fraai in de lange hoek. Daarna werden ze met nog een aantal goede kansen gevaarlijk maar zonder resultaat. In de 20e minuut word het 2-0. Door niet goed verdedigen kwamen ze 1 op 1 voor de keeper en deze kans werd benut. We kwamen er de gehele eerste helft niet aan te pas. Creëerden vrijwel niks en het liep niet. Vlak voor rust wist RKESV nog op een 3-0 voorsprong te komen. Na een corner werd de bal slecht verwerkt en ging via de kluts ons doel in. 4 minuten later floot de scheids voor het rustsignaal. Aan ons de taak om ons te herpakken want het had inmiddels ook al 6-0 kunnen staan.

Ruststand 3-0

Het meegereisde supportersaantal stond inmiddels op 3. In de rust werd er 2 keer gewisseld. Jeffrey en Kaj verlieten het veld voor Ivo en Tim. Er werd ook goed overlegt wat er anders moest. Dat was de 2e helft ook wel te zien. We waren scherper in de duels en leden veel minder balverlies dan in de eerste helft. Veel kansen creëerden we echter niet. Jurrian en Ivo kregen beiden een mogelijk maar deze bleven onbenut. RKESV speelden de wedstrijd rustig uit zonder nog echt in de problemen te komen. Verder gebeurde er vrij weinig, de 90 minuten verstreken. Eindstand 3-0.

We hebben deze wedstrijd te weinig in kunnen brengen dus ook terecht verloren. Nu kunnen we ons maximaal op de competitie richten. Volgende week is het carnaval dus geen wedstrijd.