RKSVO - GONA 3

Koningslust 3

Mannen, 3, 6e klasse 18

29 oktober 2017 10:00

Vandaag stond de vroege wedstrijd op het programma in Ospel. Gelukkig werd de klok verzet en konden menig spelers nog een uurtje langer blijven liggen. Om klokslag 10.00 gaf de scheidsrechter in het blauw het startsignaal. Dit onder het oog van maar liefst 1 fan die met de bus-combi was meegereisd. We begonnen niet goed en dit resulteerde in de 7e minuut tot een grote kans voor Ospel die wij zelf veroorzaakte. Na een wilde tackel van Paul kwam de bal bij Jules die de bal tegen de tegenstander aan trapte. De bal rolde richting het lege doel, maar Rob was net op tijd om de bal voor de doellijn op te rapen. In de 11e minuut is het dan toch wel raak voor de thuisploeg. Na eerste een goede redding van Rob krijgt de tegenstander nog een doelpoging en weet deze wel te verzilveren. In de 18e minuut mag de verslaggever de eerste kans van Gona noteren. Leroy krijgt de bal aangespeeld maar schiet de bal over het doel. In de 20ste minuut speelt zich het meest kolderieke moment van de wedstrijd plaats. Luc wordt weer eens voorbij gespeeld door de spits van Ospel. Echter is hij het nu zat en duikt hij met de handen op de bal. Met deze actie solliciteerde hij meteen om keeper van ons 1ste elftal te worden. In de 41ste minuut wordt de voorsprong voor Ospel verdubbelt. Een voorzet wordt bij de 2de paal binnen geschoten. Gelijk na deze goal krijgen wij weer een goede kans. Een voorzet van Ronny komt voor de voeten van Roel Smedts. Echter weet hij het netje niet te vinden.

In de 2de helft komen wij goed uit de kleedkamer. We zijn sterker maar krijgen in de 50ste minuut toch weer een doelpunt om de oren. Uit een corner wordt de bal door een speler met een blauw shirt ingekopt. 5 Minuten later is het Vinnie die het van afstand probeert. Echter weet de doelman hier zijn doel nog schoon te houden. In de 63ste minuut probeert Vinnie het weer en nu is het wel raak. Hierna gaan wij op zoek naar de aansluitingstreffer en is Ospel alleen maar aan het verdedigen. Jammer genoeg gaat Paul in de 75ste minuut in de fout en kan Ospel de bevrijdende 4-1 maken. Na deze tegentreffer probeerde wij het nog wel maar er viel geen doelpunt meer voor ons. In de 82ste minuut werd het dan ook nog 5-1 door een kopbal uit een hoekschop. Na 90 minuten floot de scheidsrechter voor het einde en hadden wij een nederlaag aan de broek hangen.

Het zat ons deze wedstrijd niet heel erg mee. Wij waren zeker niet de mindere vandaag. Volgende week spelen wij thuis tegen Helenaveen/Griendstveen. Wedstrijd zal om 11 uur starten en we hopen dat we weer vele fans mogen verwelkomen.