Koningslust 3 - Maasbree 7

Roel Smedts (schot)

Mannen, 3, 6e klasse 18

25 maart 2018 11:00

Vandaag stond de wedstrijd tegen Maasbree 7 op de planning om 11;00 na het verzetten van de klok. Voor Alex bleek deze tijd te vroeg te komen want niet alleen de klok werd verzet, ook de telefoon was nog uitgevallen. Maasbree 7, met deze tegenstander hadden we nog een appeltje te schillen nadat voor de winterstop onterecht de punten in Maasbree bleven, mede door de partijdigheid van de scheids. Nu tijd voor de wedstrijd. Deze keer was Billy de scheids en waren de broeders Heijnen de coaches langs de lijn.

Na een rustig eerste kwartier was het tijd voor actie. Speedo kwam op over de rechterflank en lag de bal breed op Lorrie die de 1-0 binnentikte. Verder waren er weinig goede kansen aan beide kanten. En kon Koningslust met een 1-0 voorsprong de rust in.

Na enkele wissels in de rust waarbij Rowan en Jantje plaats maakte voor Alex en Roel. De eerste 25 minuten van de tweede helft was er helaas voor de vele aanwezige toeschouwers wel veel passie maar weinig voetballende hoogstandjes. In de 71e minuut tovert Magic de bal uit een corner op het hoofd van Doefy die de bal binnenkomt 2-0. Niet veel later valt uit een scrimmage in de 79e minuut door Speedo die de bal door de benen van de keeper tegen het net tikt 3-0. In diezelfde minuut komt Maasbree vanaf de aftrap terug op 3-1. In de 84e minuut krijgt Maasbree een corner en valt na een scrimmage de 3-2 binnen. De spanning is helemaal terug. Na een inworp in de 88e minuut speelt Sandy zich knap vrij en geeft de bal voor waarna Magic de 4-2 binnentikt. Dan lijkt de wedstrijd voorbij maar pakt Speedo na een kammikaze actie een domme gele kaart en mag hij vroegtijdig het veld verlaten. Verder willen we Ivo Schers bedanken voor het uithelpen en goede optreden tijdens deze wedstrijd. Tot over 2 weken waarbij koploper Meijel ons te wachten staat.