In Egchel regent het doelpunten.

Egchel 4 (zon)

Koningslust 3

Mannen, 3, 6e klasse 18

22 april 2018 13:00

Even voorstellen. Mijn naam is Rowan. Ik kom uit Cyprus en speel vandaag mijn eerste wedstrijd van het jaar bij K'lust. Het liefst speel ik op het middenveld waar ik de lijnen uit kan zetten en de tegenstander dool kan draaien met mijn passeeracties.

Het belooft een terraswedstrijd te worden. Met twee keer elf graden floot de scheids die een buitenechtelijke broer van Pipi zou kunnen zijn om 13:02 voor het begin van de wedstrijd. Na amper tien minuten gespeeld te hebben stond K'lust al met 0-2 voor door twee onheilspellende doelpunten. Eerst was het Christiaan die met een afstandsschot van 25 meter de bal over de ienie mienie doelman werkte. Hierna gebeurde er iets magnifieks. Richard zag het licht! Door een op maat genomen vrije trap van Roel met de binnenkant schoen tot doelpunt te verwerken schortte hij zijn doelpuntenmelange op van -1 naar 0. Louter hulde.

Na 20 minuten gespeeld de hebben besloot Roel niet zelfzuchtig te zijn en de bal breed te leggen. Het was Alex die dit cadeautje uitpakte en voor zijn eerste van de middag tekende. 0-3. Koningslust gaat in cruise control richting de volgende driepunter. Dat cruise control niet alleen voordelen kent bleek amper drie minuten na de 0-3 wel. Echgel schakelde een tandje bij waardoor ze het tempo van K'lust even de baas waren. Al koppend werd de 1-3 in de netten gewerkt.

De wedstrijd ging door en door. Kansen verschenen en kansen werden onbenut gelaten. Echgel ontving een gele kaart en Luc werd uit de wedstrijd getrapt. Als aandenken enkele nopafdrukken op het beentje. Daar kun je mee thuiskomen. Na enkele mindere corners wist Roel de bap perfect op het grote hoofd van Richard te mikken. Richard, zo ongenaakbaar als ie vandaag is, maakte van de gelegenheid dankbaar gebruik. Hij wist zonder pardon zijn seizoenstotaal te maximaliseren. 1-4 door deze kopbal van deze centrumverdediger.

1-4 is tevens de ruststand. In de rust gaf Tim te kennen dat ie maar liefst tien keer in de laatste tien minuten op het scorebord heeft gekeken. We dachten dat dit kwam door zijn trots op het team. Later bleek dat zijn energielevel vandaag een dieptepunt heeft bereikt. Zijn vervanger is Ivo, die vandaag weer eens mag opdraven bij zijn grote voorbeelden van K'lust 3.

De tweede helft is slechts luttele minuten oud en de bal ligt alweer in het netje. Het is Sander die door een bekeken steekballetje een een-op-een confrontatie met keeper aan mocht gaan. De keeper weet waarschijnlijk af van de reputatie van Sander, want hij blijft stokstijf op de doellijn staan. Voor Sander was het een formaliteit om de bal langs de doellijnman de schuiven. 1-5.

Het wedstrijdbeeld geeft de verslaggever de mogelijkheid om het over de randzaken van een voetbalwedstrijd te hebben. De toeschouwers bijvoorbeeld. De toeschouwers hebben vandaag in grote getalen het sportpark van Egchel weten te vinden. Onder de toeschouwers bevindt zich de gehele basisschool van Koningslust. Het is drukker langs de dug-out van K'lust dan op de tribune van Egchel. Een aantal supporters heeft hun snelste planga uit de accessoireskast getrokken. De ene planga is nog sneller dan de andere. Menig snelle man of vrouw zou jaloers zijn.

Ondertussen kreeg een speler van Egchel een gele kaart vanwege een overtreding die te licht was voor een gele kaart. De speler die in de eerste helft geel had gekregen voelde zich bedreigd door zijn medespeler die in de tweede helft geel heeft gepakt. Hij wilde weer de eeuwige roem en besloot een overtreding te begaan waarvoor hij zijn tweede gele kaart ontving. Bij deze keuze was hij waarschijnlijk vergeten dat ook in Egchel twee keer geel rood is en dus het restant van de wedstrijd aan de zijlijn mocht waarnemen.

De voorspellende gave van Nick wordt bekrachtigd door de linkervoet van Tim. Het is namelijk Tim die een middelhoge voorzet tot doelpunt weet om te zetten. 1-6.

Na dit persoonlijke hoogtepunt vond de scheidsrechter het welletjes.