FCV-Venlo 3 (zon) - Koningslust 2 (zon)

FCV-Venlo 3 (zon)

Mannen, 2, 4e klasse 07

3 december 2017 12:00

FCV-Venlo 3 - Koningslust 2

Vandaag staat de wedstrijd tegen FCV-Venlo 3 op het programma. De nummer 10 op de ranglijst. Na het verlies van vorige week hadden we deze week wat recht te zetten en wilden we de 3 punten mee naar huis nemen, en wat uitlopen op de onderste posities.

Om 12.05 floot de scheidsrechter voor het begin van de wedstrijd, waarvan eigenlijk de meesten wel verwacht hadden dat ie niet door zou gaan. Er waren wel geteld 3 toeschouwers aanwezig om ons aan te komen moedigen, de andere hebben waarschijnlijk een heerlijk warme kachel verkozen boven een wedstrijd van ons(geef ze eens ongelijk met dit weer). Het veld was trouwens erg glad en voor ons dan ook erg lastig bespeelbaar.

Nu over naar de wedstrijd. Zoals al gezegd floot de scheidsrechter 12.05 voor het begin van de wedstrijd, een wedstrijd waaraan wij uitstekend begonnen want in de eerste 5 minuten hadden we al 2 dotten van kansen die helaas voor ons door Rens(kopbal over) en Tuts(schot over) jammerlijk gemist werden. Na ongeveer 15 minuten spelen weer een erg mooie aanval van ons over de linkerflank via een aantal schijven kwam de bal bij jeffrey die een redelijk vrije voorzet niet optimaal raakte en daardoor net niet goed Tuts bediende waardoor deze helaas net naast schoot(deze aanval had zeker meer verdiend). In de 21e minuut nog een schot op de paal van Stan na een mooie actie in het 16-meter gebied van de tegenstander.

Na deze misser breekt er een fase van ongeveer 15 minuten aan waarin we vergeten om door te gaan met kansen creeeren en vergeten om door te gaan met voetballen, in deze fase weet FCV zich een dikke kans uit te spelen die gelukkig voor ons net geblocked kan worden. Enkele minuten later is het jammer genoeg voor ons toch raak voor FCV, na een corner kunnen we de bal onvoldoende wegwerken waardoor een speler van FCV de bal tegen de touwen schiet.

Hierna wordt ons spel weer een klein beetje beter wat nog resulteert in een afstandsschot van Borrie dat jammer genoeg net aan de verkeerde kant van de paal terecht komt.

Ruststand 1-0

In de rust wordt er afgesproken om de 2e helft weer het goede spel op te pakken van de eerste pak um beet 25 minuten en om vol voor de overwinning te gaan. In de rust maken Rens en Borrie plaats voor Bas Lemmen(die te laat was ’s morgens vanwege een bezette badkamer bij hem thuis???) en Ron Pollaart.

In de eerste 5 minuten na rust komt er niks van onze goeie voornemens terecht aangezien Mick 2 goede reddingen moet verrichten op 2 redelijk grote kansen voor FCV. Na die 2e redding breken wij er snel uit en via een aanval over rechts komt de bal op aangeven van Jeffrey terecht bij Tuts die hem alleen maar in een leeg doel hoeft te schuiven, dit betekend in de 52e minuut dan ook de terechte    1-1. Na dit doelpunt proberen we door te drukken maar dit blijkt erg lastig op dit moeilijk en steeds moeilijker wordende speelveld. In minuut 63 maakt Jurrian die wat last van de kuit blijkt te hebben plaats voor Jules. In de 65e minuut wordt er een overtreding gemaakt op Aron op het middenveld, de boosdoener van FCV krijgt hiervoor een terechte gele kaart. Uit de hierop volgende vrije trap in de 66e minuut die door Koen goed genomen wordt(daarna waarschijnlijk nog doorgekopt door de verdediging van FCV) scoort de vandaag vrij aardig spelende Roy de 1-2.

Na dit doelpunt probeert FCV er nog een gelijkspel uit te slepen maar echte uitgespeelde kansen krijgen ze hier niet meer voor. Door het aanvallen van FCV krijgen wij nog enkele goede mogelijkheden om de score uit te breiden, deze mogelijkheden zijn echter niet aan ons besteedt. Enkele van die mogelijkheden krijgt Jantje, die in de 80e minuut in het veld is gekomen voor de moe gestreden Tuts. In de 89e minuut maakt diezelfde Jantje er eigenlijk nog 1-3 van, maar volgens de grensrechter stond Jantje buitenspel dus dit doelpunt ging helaas niet door. Na afloop maakte dit gelukkig weinig uit want de 3 punten hebben we toch lekker mee naar huis genomen.

Na deze wedstrijd zijn we helaas niks gestegen op de ranglijst maar we zijn wel verder van de onderste plaatsen af gekomen, al moet wel gezegd worden dat het beeld van de stand erg vertekend is aangezien wij bijvoorbeeld al 10 wedstrijden gespeeld hebben en er ook een team is met maar 5 gespeelde wedstrijden.

Volgende week hoeven we niet te voetballen, deze wedstrijd is verzet naar een latere datum, dit biedt ons de kans om het 3e en 4e ook eens uit te helpen aangezien zij ons ongeveer het hele seizoen ook al uithelpen vanwege de vele blessures bij ons.