Koningslust 2 (zon) - H.B.S.V. 3 (zon)

H.B.S.V. 3 (zon)

Mannen, 2, 4e klasse 07

22 april 2018 11:00

J Dielissen

Koningslust 2 – H.B.S.V 3

Vandaag op zondag 22 april 2018 staat de wedstrijd tegen HBSV op het programma. Er waren zoals afgelopen wedstrijden weer velen supporters aanwezig. (waarschijnlijk ook door het goede weer maar goed ). Vorige wedstrijd hebben we met 0-1 gewonnen in Hout-Blerick dus wilden we dit vandaag weer met een overwinning uitspelen.

We begonnen ook goed aan de wedstrijd. Waren meer op de helft van de tegenstander te vinden en kregen al gelijk een paar goede mogelijkheden met Roel, Karst en Koen, maar we verzuimden op een voorsprong te komen vroeg in de wedstrijd. H.B.S.V krijgt ook een goede mogelijk maar Mick kon een tegengoal voorkomen. In de 35e minuut werd Jurrian hardhandig naar de grond gewerkt en daar kreeg de tegenstander een terechte gele kaart voor. Daarna kregen we voor rust nog 2 goede mogelijkheden met Roy die met een kopbal en mogelijke intikker kansrijk was. Daarna was het tijd voor rust en hadden we eigenlijk de voorsprong al moeten pakken.

Ruststand 0-0

In de rust werd er ook gewisseld, Peter komt in het veld voor Roy die deze week niet had getraind (dat moet beter Roy!) We begonnen de 2e helft gelijk met het offensief.  Karst probeert het gelijk van afstand maar de val spat uiteen op de lat. In de 62e minuut komt er een smet op de wedstrijd. Onze keeper Mick kon door een blessure niet verder spelen dus moesten we een veldspeler het keeperstenue aan laten trekken. Na goed overleg door de leiders was Karst de gelukkige die het doel mocht verdedigen. Tim W kwam in het veld voor Mick. HBSV creëerden nog een paar afstandsschoten maar Karst liet zien dat hij over vele keeperskwaliteiten beschikt. In de laatste fase van de wedstrijd kwamen we weinig meer aan aanvallen toe en was het meer verdedigen. In de 83e minuut maakte HBSV 0-1. Door een ouderwetste scrimmage konden ze de bal in het doel verwerken. Daarna probeerden we met een aanvallende wissel door Roy voor Bas Lemmen te wisselen nog iets te forceren. Dit lukte overigens niet en de stand bleef op een 0-1 staan.

Dit verlies was vandaag absoluut niet nodig geweest. De eerste helft kregen we de kansen om op een mooie voorsprong te komen. Dit lukte helaas niet dus loop je aan het einde van de wedstrijd achter de feiten aan. Volgende week komt Maasbree op bezoek en aan ons de taak om de punten in Koningslust te laten.