Koningslust 2 (zon) - Belfeldia 3

Mannen, 2, 4e klasse 07

11 maart 2018 11:00

J. Lormans

Na enkele afgelaste wedstrijden door weeromstandigheden kunnen we onze competitie weer hervatten. Vandaag  staat de wedstrijd tegen Belfeldia 3 op het programma. Deze ploeg staat op dit moment onderaan de ranglijst. Vandaag een mooi aantal van 19 supporters langs de lijn.

We beginnen de wedstrijd scherp en krijgen in de eerste paar minuten gelijk hele goede mogelijkheden. Deze werden helaas niet benut. Belfeldia weet beter met hun kansen om te gaan. In de 5e minuut staat het 0-1. Na een inschattingsfout gaat een speler van Belfieldia 1 op 1 richting onze goal en weet hij het net te vinden. Vlak daarna krijgen wij weer een aantal mogelijkheden. Peter van Dijck kopt de bal tegen de lat en daarna kopt Roy de bal over het doel. We hadden in deze fase al op een voorsprong moeten staan maar gingen niet zorgvuldig genoeg met de kansen om. Wederom weet belfeldia weer te scoren. De doelpuntenmaker maakte een solo bijna vanaf eigen helft en hij werd niet voldoende aangepakt om een doelpunt te voorkomen. 0-2. Vlak voor de rust krijgen we nog een penalty toegekend. Op het schot van Koen werd een handsbal gemaakt en kon de scheids niets anders doen dan een penalty te geven. Stan schoot deze bal keuring binnen.

Ruststand: 1-2.

Na rust wisten we de stand snel gelijk te trekken. Na goed druk zetten kwam de bal bij Jeffrey. Hij gaf een steekbal op Chris en hij ronde goed af. Daarna komen we zelfs op een voorsprong. In de 60e minuut bewaarde we goed de rust voorin. Er werd mooi gecombineerd door Jeffrey en Peter van Dijck. Chris was weer het eindstation en schoot de bal achter de keeper. In een kleine fase van de 2e helft begon Beldelfia wat meer druk te zetten en dat resulteerde in een gelijk maker. Een voorzet werd verlengt met het hoofd en de bal beland in de lange hoek. Zelf kregen we nog een aantal 100% kansen maar hier werd slecht gebruik van gemaakt. We komen laat in wedstrijd nog op een achterstand. Na weer een cruciale fout achterin werd de stand op een 3-4 gezet. De laatste paar minuten gingen we achterin 1 op 1 spelen om nog wat te kunnen forceren en dit gebeurde gelukkig ook. Na een voorzet van Jurrian werd de bal verlengd en stond Peter Janssen op de goede plaats om de stand gelijk te trekken. Even later floot de scheids voor het eindsignaal. Eindstand 4-4.

We hadden het betere van het spel maar vergaten onszelf te belonen. Achteraf gezien mogen we nog blij zijn met een gelijk spel door in de laatste minuut nog te scoren. Volgende week staat de wedstrijd tegen VCH 4 op het programma.