Belfeldia 3 - Koningslust 2 (zon)

Belfeldia 3

... (intikker)
... (e.d.)
Bas Lormans (afstandschot)
Roy Bos (intikker)
Assist: Tim Janssen
... (schot)
Aron Vissers (afstandschot)

Mannen, 2, 4e klasse 07

5 november 2017 11:30

Belfeldia 3 – Koningslust 2

Vandaag gaan we richting Belfeld. Gezien de stand moesten we deze wedstrijd wel winnen want we hebben de punten hard nodig. En de trouwe meereisde supporters (in dit geval 4) verdienden het om een mooie pot voetbal te zien.

In het begin van de wedstrijd leek het gelijk al een zware klus te worden, wij begonnen namelijk heel erg slecht aan de wedstrijd. In de 3e minuut stonden we al gelijk achter door een corner die in de eerste instantie verwerkt word maar daarna opnieuw ingebracht werd. De bal kwam binnen een meter van het doel, door niet scherp te zijn werd deze niet verwerkt en de bal bij de 2e paal ingetikt.

Een paar minuten later zat het weer niet mee. De tegenstander kwam vanaf de rechterkant opdraven, de bal werd voorgegeven en werd per ongeluk in eigen doel verwerkt door Jurrian. In het eerste kwartier van de wedstrijd waren het de mannen van belfeldia die de wedstrijd domineerden. We moesten daarna onze rug rechten en dat is precies wat we deden, we kwamen meer op de helft van de tegenstander en werden steeds dreigender. In de 20e minuut kregen we een corner, deze werd genomen door Roel Heldens. De bal ging richting de eerste paal en werd ongelukkig in eigen door verwerkt door de tegenstander. Dit bracht de stand op 2-1. Gelijk daarna werden we weer heel gevaarlijk. Tim ging alleen op de keeper af en wipte de bal over de keeper in het doel. De scheids had blijkbaar andere bedoelingen en keurde de goal af wegens ‘’buitenspel’’ waar absoluut geen spraken van was. Dit schoot in het verkeerde keelgat bij Peter en word wegens commentaar op de scheids met geel van het veld gestuurd. Het werd ook heel rumoerig langs de lijn en de scheids kon dit niet waarderen en sprak onze aanvoerder Roel Wijnands aan om te zeggen dat het netjes gezegd wat rustiger aan moest.  De veldspelers lieten zich hierdoor niet van de wijs brengen.  We domineerde de wedstrijd ook met 10 man en dit resulteerde in de gelijk maker. Na precies een half kwam Tim aan de rechterkant door en speelde de vrijstaande Koen aan. Koen had geen aanname nodig en schoot de bal direct in de lange hoek binnen. Het vertrouwen was volledig terug en iedereen wist dat we deze wedstrijd makkelijk moesten kunnen winnen. In de 32e minuut verdienden we een penalty, maar door weer een foute beslissing van de leiding werd deze afgewimpeld. Jurrian werd in de 16 onderuit geschoffeld en moest hierdoor geblesseerd het veld verlaten. Jurrian werd vervangen door Roy. Het zat ons door verkeerde beslissingen door de leiding ok niet echt mee. Over de handsbal binnen de 16 in minuut 39 maar te zwijgen. Hierdoor kon Belfeldia wel een mooie counter opzetten en deze werd nog heel dreigend ook nog. Gelukkig voor ons belande de bal op de paal en bleef de stand gelijk. Vlak voor rust konden we wel nog op voorsprong komen. Door een afvallende bal vanuit een corner kwam de bal terecht bij Bas Lormans. Hij besluit maar eens en poging te wagen en schiet de bal met een dropkick prachtig achter de doelman. Deze goal kwam op een gunstig moment, zo konden we  met een voorsprong de rust in en dat word altijd wel als prettig ervaren.

Ruststand 2-3.

In tegenstelling tot de eerste helft begonnen we de 2e helft wel goed . Roel Heldens schud zijn tegenstander af en rende richting goal. Speelde Roy aan die de bal binnen kon tikken.2-4. Het leek erop dat het vertrouwens van de tegenstander langzaamaan weg ebde. Wij bleven goed druk zetten en in minuut 57 werd het dan 2-5. Peter wilde een voorzetje geven, deze werd onderweg aangeraakt door een tegenspeler en ging richting doel. De keeper kon deze bal nog paneren maar gelukkig kwam de bal nog voor de voeten van Koen en hij schoot de bal via de paal nog in de goal. Eens in de tijd kwam belfeldia nog richting onze goal en konden ze de 3-5 nog maken met een mooi schot van afstand die in mooie wijze achter onze keeper belande. Ondertussen hebben Bas Lormans en Roy een plekje vrijgemaakt voor Kaj en Vinnie. Het spelbeeld bleef het zelfde en we kwamen niet meer in de problemen. 8 minunten voor tijd maken we ook nog eens de 3-6. Aron die begon het vanuit achteruit op een lopen te zetten en na goed ruimte te hebben gemaakt door Peter kon Aron afdrukken op doel. We konden de wedstrijd rustig uitvoetballen tot het einde. De scheids besloot ook geen extra tijd bij te trekken en vond het wel goed geweest.

Het was een wedstrijd waar veel in gebeurde. We hebben na de 2-0 goed voetbal laten zien en willen hierop voort borduren. Volgende week moeten we het opnemen tegen Wittenhorst 4. Op papier een betere tegenstander dan vandaag. Als we net zo voetballen als vandaag kunnen we ook hier de punten tegen pakken.

Eindstand 3-6