Wittenhorst 4 (zon) - Koningslust 2 (zon)

Wittenhorst 4 (zon)

Mannen, 2, 4e klasse 07

13 mei 2018 11:45

Wittenhorst 4 – Koningslust 2

Vandaag op deze regenachtige zondagmorgen staat de wedstrijd tegen Wittenhorst 4 op het programma. Mochten we deze wedstrijd winnen gaan we ze voorbij op de ranglijst. Er waren 3 meegereisde supporters aanwezig vandaag.

In de beginfase van de wedstrijd had wittenhorst duidelijk meer het initiatief. Ze waren steeds op onze helft te vinden maar konden niet echt grote kansen creëren. Even later kwamen wij ook meer aan de bal maar kansen bleven uit. Na pas een half uur kreeg Roy een mogelijkheid nadat de keeper de bal los liet, maar kon hiervan niet profiteren. We kwamen uiteindelijk vlak voor rust nog op voorsprong. Stan kreeg de bal weer in de kluts bij zich terug en schoot de bal vanaf randje 16 via binnenkant paal binnen. 0-1. 1 minuut later was het plots weer raak. Stan gooide via een inworp de bal naar Jeffrey. Hij besloot van grote afstand maar eens te schieten en schoot prachtig raak. Daarna wilden we weer aftrappen en de scheids besloot de goal af te keuren omdat hij toch van mening was dat de ingooi voor de thuispartij was. Daarna werd er al snel afgefloten voor rust.

Rust stand 0-1.

We begonnen de 2e helft van de wedstrijd betere dan de 1e. Lieten meer het balletje lopen en kregen al gelijk een kans via Peter op de voorzet van Jeffrey. In de 60e minuut word er bij ons voor de eerste keer deze wedstrijd gewisseld. Koen had last van z’n enkel en werd vervagen door Roel. 10 minuten later raakte Chris geblesseerd aan z’n hamstring. Ook hij moet het veld verlaten en Wesley is zijn vervanger. Daarna kreeg Peter nog een kop kans op de voorzet van Wesley maar deze ging er helaas niet in. Wittenhorst had ook wel een aantal mogelijkheden maar deze belanden steeds aan de verkeerde kant van de palen. In de 81 minuut kreeg  Wittenhorst nog wel een dot van een kans maar Leroy hield ons op de been met een cruciale redding. In de 86e minuut konden we de wedstrijd op slot gooien. We kregen een corner die genomen werd door Bas Lormans, hij kon Roy bereiken die helemaal vrij stond en kon inkoppen. We konden daarna de wedstrijd rustig uitspelen en uiteindelijk stond er een eindstand van 0-2 op het scorebord.

Er gebeurde opzich niet heel veel in deze wedstrijd. Kort gezegd een goede zakelijke overwinning. Volgende week komt FCV Venlo 3 op bezoek. Daarna hebben we de seizoensafsluiting op sportpark de lust dus het zou extra goed voor de sfeer zijn als we deze wedstrijd weten te winnen.