Eenvoudige overwinning voor V.V. Koningslust

SVVH 1 (zon)

Mannen, 1, 5e klasse D

22 april 2018 14:30

Al 3 minuten na het beginsignaal wisten de mannen uit Koninglust te scoren. Bram Rongen kreeg de bal ingespeeld en draaide goed weg bij zijn verdediger, zijn schot ging over de keeper heen en belande in het doel voor de 1-0 voorsprong. SVVH werd hierdoor meteen wakker geschud en besloot het achterin dicht te gooien om verdere tegendoelpunten te voorkomen. Koningslust bleef de aanval zoeken, maar had moeite om de voorsprong te vergroten. Een kwartier voor rust was het uiteindelijk toch raak, na een vrije trap van Jurjen Verbong die over alles en iedereen heen, achter leek te gaan. Nick Rongen wist de bal toch nog binnen te houden en legde de bal netjes terug op zijn broer Bram Rongen die weer trefzeker was, waardoor de mannen uit Koningslust met een 2-0 voorsprong gingen rusten.

In de tweede helft veranderde er niet veel aan het spelbeeld. SVVH liet zich nog verder terugzakken en Koningslust bleef de aanval zoeken om de voorsprong te vergroten. Halverwege de tweede helft wist Bram Rongen zijn derde doelpunt van de wedstrijd te maken. Nadat de overtreding werd begaan op Jurjen Verbong in het zestienmetergebied, kon de scheidsrechter niets anders doen dan een strafschop geven, die Bram Rongen besloot te nemen en genadeloos binnen schoot. 10 min later was het weer raak, ditmaal vanuit een hoekschop genomen door Joey Strijbos, zijn bal belande op het hoofd van Peter Janssen die de bal hard en onhoudbaar binnen kopte. Koningslust kreeg hierna nog veel kansen, maar faalde in de afwerking, waardoor ze de wedstrijd uiteindelijk met 4-0 wonnen.