Koningslust wint van Eindse Boys

...

Mannen, 1, 5e klasse D

8 april 2018 14:30

Koningslust had nog wat goed te maken tegen Eindse Boys na de 5-2 nederlaag uit in Nederweert Eind. Beide teams begonnen sterk aan de wedstrijd, waardoor de wedstrijd gelijk opging. Uit de kansen die er ontstonden faalde de mannen van Eindse Boys om te scoren, Koningslust wist echter wel te scoren. Na 20 min voetballen opende Peter Jansen de score na een vrije trap van Jurjen Verbong, kopte Peter Jansen de bal onderkant lat binnen. Net voor rust was het weer raak, na een pass van Roel Ghielen op Bram Rongen die de verdediging uit speelde in het zestien meter gebied en de bal langs de keeper binnen schoof, waardoor de mannen van Koningslust met een 2-0 voorsprong gingen rusten.

In de tweede helft veranderen er niet veel aan spelbeeld. De mannen uit Koningslust probeerde de 2-0 voorsprong te behouden, maar konden een tegendoelpunt niet voorkomen. Een voorzet van rechts kwam in de voeten terecht van de spits van Eindse Boys, die de bal terug legde en het daarop volgende schot was onhoudbaar voor Roel Hunnekens. Niet veel later wisten de mannen van Koningslust de voorsprong toch weer met 2 doelpunten verschil te vergroten, wederom uit een vrije trap. Ditmaal genomen door Joey Strijbos, die de bal over de verderging heen schoot richting Jurjen Verbong, die het kopduel aanging en de bal via de schouder van zijn verdediger in het doel zag belanden. De mannen van Eindse Boys probeerde nog terug te komen in de wedstrijd, maar de verdediging van Koningslust gaven weinig tot geen kansen weg, waardoor Koningslust de wedstrijd met 3-1 wist te winnen.