Koningslust en Kessel nemen genoegen met 1 punt

Vv Kessel 1 (zon)

Mannen, 1, 5e klasse D

25 maart 2018 14:30

Het leek een doelpuntloze derby te worden, maar na 80 min voetballen werd het toch nog even spannend.

Op een prachtige lentedag traden Koningslust en Kessel aan voor de derby in de 5e klasse D. Al vroeg in de wedstrijd was te zien dat beide teams er alles aan deden om de wedstrijd vooral niet te verliezen. Er werd weinig risico genomen en aan beide kanten werd alles uit de kast gehaald om de tegenstander niet tot voetballen te laten komen. Hierdoor werd er matig gevoetbald en werden er weinig kansen gecreëerd. De meeste kansen ontstonden uit standaardsituaties waaronder de grootste kans in de eerste helft voor Kessel. Bert Lenders kon vrij in koppen na een vrije trap, maar zijn bal belande in de handen van Roel Hunnekens. Niet veel later was het de beurt aan Koningslust, na een steekpass van Wesley Goeden op Jurjen Verbong, die zijn kans zag en uithaalde op doel, echter was zijn schot te zacht en kon Wouter Allard eenvoudig redden. Net voor rust kreeg Koningslust nog een vrije trap op de rand van het zestienmetergebied. De vrije trap vanuit deze kansrijke positie werd via de muur tot een corner verwerkt, waardoor de mannen uit Koningslust en Kessel met een doelpuntloze eerste helft gingen rusten.

In de tweede helft veranderde er vrijwel niets aan het spelbeeld. Pas in de 80e minuut was er weer een grootte kans, ditmaal voor Kessel. Na een steekpass die werd gegeven op Willem Kruijk, die de verdediging van Koningslust in het zestienmetergebied uitspeelde en de bal binnen probeerde te tikken, de bal belande echter aan de verkeerde kant van de paal. Met nog 10e min te spelen ging Kessel meer druk zetten om toch nog proberen te scoren. De opening die hierdoor ontstond in de verdediging van Kessel wist Nick Rongen handig gebruik van te maken. Vanaf eigen helft kon hij zo door lopen naar het doel van Kessel, waar hij de verdediger goed uitspeelde en laag in de hoek binnen schoot voor de 1-0 voorsprong. Lang kon Koningslust niet genieten van de voorsprong. Rick Peeters schoot van 20 meter afstand de gelijkmaker, onhoudbaar voor Roel Hunnekens binnen. Met de 1-1 uitslag op het scorebord besloot de goed fluitende E. Camdzic uit Schijndel de wedstrijd te beëindigen.